• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAmaral, Débora Monteiro do (2)Arruda, Murilo Ferreira Velho de (2)Assis, Muriane Sirlene Silva de (2)... View MoreSubjectEducação (167)Professores - formação (105)Educação infantil (53)... View MoreDate Issued2020 - 2021 (27)2010 - 2019 (524)2002 - 2009 (279)CNPq Subjects
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (830)
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (11)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA (3)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Educação - PPGE (829)Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF (1)Document TypeDissertação (516)Tese (313)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 830

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Práticas de ensino etnicorraciais no currículo em ação no ensino fundamental I 

Araújo, Natália Cristina Cabrera (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-01)
The education of ethno-racial relations, the focus of this research, provided for the Law 10.639/2003, deals with the teaching of Afro-Brazilian and African history and culture emphasizing the importance of black culture ...
Thumbnail

Cantos, danças, rodas e resistência na comunidade Trovadores do Vale 

Oliveira, Pedro Augusto Dutra de (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-21)
This dissertation describes and analyses the educational processes from the Trovadores do Vale Choir, an ensemble from the town of Araçuaí, in the Jequitinhonha Valley, Minas Gerais State, Brazil. Trovadores do Vale Choir ...
Thumbnail

Ana Maria Poppovic e a Educação de Crianças Menores de 10 anos: uma análise de suas ideias educacionais 

Chiari, Camila Maria (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The research has as a proposal to capture, understand and analyze the educational ideas of the Pedagogue and psychologist Ana Maria Poppovic, reference researcher mainly between the decades of 1970 and 1980. Prominent ...
Thumbnail

O corpo litúrgico do Estado - um ensaio sobre a disputa pela soberania 

Augusto, Gabriel Luiz (Universidade Federal de São Carlos, 2017-07-12)
This thesis aims to investigate the intersection between the theological-political sphere and the subjectivation process in the modern era. Through genealogical procedures, it was intended to inquire the birth/origination ...
Thumbnail

Quando os alunos já são professores : ressentimento, teoria e prática na experiência do PARFOR 

Santos, Marcelo Alexandre dos (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-02)
The present work consists of a study about the teacher-student relationship when students are already teachers. The specificities of this relationship are analyzed from two fundamental elements, namely: the resentment ...
Thumbnail

O Colégio São Benedito e a escolarização da população negra em Campinas-SP no início do século XX 

Sgarbosa, Lívia (Universidade Federal de São Carlos, 2018-10-29)
In the post-abolition period and in the First Republic, the black population was removed from the minimum conditions to integrate into Brazilian society, which underwent major transformations with the goal of developing ...
Thumbnail

Cartografias do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (PIBID) de Geografia no Brasil: o desenho da política pública e seus saberes 

Costa, Glauber Barros Alves (Universidade Federal de São Carlos, 2019-03-13)
The proposal of this study rested in the interest in analyzing the Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (Institucional Program of Scholarships for Teacher Formation) (PIBID), the largest teacher training ...
Thumbnail

Relações de gênero nos clássicos da didática : reflexões possíveis acerca da ideia de masculinidade 

Silva, Alexandre Rodrigo Nishiwaki da (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-15)
The text "Gender Relations in Didactics Classics: possible reflections on the idea of masculinity" has the main objective to discuss the project of masculinity within the classical pedagogical theory. Understanding gender ...
Thumbnail

O Banco Mundial, o neoliberalismo e a educação do campo no Brasil 

Moretti, Monica Fernanda Botiglieri (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-15)
This study analyzes the participation of the World Bank in rural education projects in Brazil based on two hypotheses. Firstly, what means to a neoliberal political project justify poverty reduction and improve the living ...
Thumbnail

Educação escolar do povo indígena Balatiponé-Umutina : compreendendo processos educativos da escola Julá Paré 

Corezomaé, Lennon Ferreira (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-22)
No summary
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 83

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT