• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação - PPGE
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAbdalla, Vilma (1)Aires, Helena Quirino Porto (1)Almeida Júnior, Fernando Frederico de (1)... View MoreSubjectEducação (67)Professores - formação (48)Education (32)... View MoreDate Issued2020 - 2022 (83)2010 - 2019 (302)2002 - 2009 (86)CNPq SubjectsCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO (328)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO (57)CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (49)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Educação - PPGE (469)Programa de Pós-Graduação em Sociologia - PPGS (1)Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF (1)Document Type
Tese (471)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 471

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Análise bibliométrica de teses sobre letramento disponíveis na Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (1997-2016) 

Sousa, Raquel Juliana Prado Leite de (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-27)
In recent years, there has been increasing insertion of literacy in scientific production in the field of Education and also in the day to day of schools, with an expansion of the concept of the teaching of reading and ...
Thumbnail

Cantos, danças, rodas e resistência na comunidade Trovadores do Vale 

Oliveira, Pedro Augusto Dutra de (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-21)
This dissertation describes and analyses the educational processes from the Trovadores do Vale Choir, an ensemble from the town of Araçuaí, in the Jequitinhonha Valley, Minas Gerais State, Brazil. Trovadores do Vale Choir ...
Thumbnail

Ana Maria Poppovic e a Educação de Crianças Menores de 10 anos: uma análise de suas ideias educacionais 

Chiari, Camila Maria (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The research has as a proposal to capture, understand and analyze the educational ideas of the Pedagogue and psychologist Ana Maria Poppovic, reference researcher mainly between the decades of 1970 and 1980. Prominent ...
Thumbnail

Deus e o Diabo na terra da cerca: a educação como expressão da luta pela terra no Assentamento Santa Helena 

Tafuri, Diogo Marques (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-22)
In this research, we discuss the struggle for land as a social practice that generates educational processes, situating it in the specific context of the farmers’ experiences living in Santa Helena settlement, located in ...
Thumbnail

O corpo litúrgico do Estado - um ensaio sobre a disputa pela soberania 

Augusto, Gabriel Luiz (Universidade Federal de São Carlos, 2017-07-12)
This thesis aims to investigate the intersection between the theological-political sphere and the subjectivation process in the modern era. Through genealogical procedures, it was intended to inquire the birth/origination ...
Thumbnail

Professoras experientes e a base de conhecimento para o ensino: pontas de icebergs 

Cruz, Eliana Marques Ribeiro (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-26)
The focus of this research was the configuration of the Knowledge Base for the Teaching of experienced teachers, with the following objectives: to identify, describe and analyze which knowledge of this base are expressed ...
Thumbnail

Quando os alunos já são professores : ressentimento, teoria e prática na experiência do PARFOR 

Santos, Marcelo Alexandre dos (Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-02)
The present work consists of a study about the teacher-student relationship when students are already teachers. The specificities of this relationship are analyzed from two fundamental elements, namely: the resentment ...
Thumbnail

Cartografias do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (PIBID) de Geografia no Brasil: o desenho da política pública e seus saberes 

Costa, Glauber Barros Alves (Universidade Federal de São Carlos, 2019-03-13)
The proposal of this study rested in the interest in analyzing the Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência (Institucional Program of Scholarships for Teacher Formation) (PIBID), the largest teacher training ...
Thumbnail

Práticas de letramento de professores de matemática em formação na licenciatura em educação do campo 

Fernandes, Fernando Luís Pereira (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-18)
This research has as its goal the comprehension of the literacy practices engaged and problematized by Rural Education undergraduates. To answer the guiding question: Which literacy practices of the future teacher can be ...
Thumbnail

Relações de gênero nos clássicos da didática : reflexões possíveis acerca da ideia de masculinidade 

Silva, Alexandre Rodrigo Nishiwaki da (Universidade Federal de São Carlos, 2017-02-15)
The text "Gender Relations in Didactics Classics: possible reflections on the idea of masculinity" has the main objective to discuss the project of masculinity within the classical pedagogical theory. Understanding gender ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 48

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT