• Recomendações de design para jogos educacionais Inclusivos para diferentes dispositivos 

      Reis, Ana Paula de Sousa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 18/03/2020)
      In the last decades, digital games have invaded people daily lives. The increasingly fast and accessible Internet, combined with the popularization of mobile devices, have promoted the growth of the digital games market, ...
    • Um framework para apoiar o desenvolvimento de aplicações on-line acessíveis 

      Mahmud, Pablo Bizzi (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 21/10/2016)
      Through the increase of services that are now available online and with the diversity of the public that uses these services, the web begins to gain prominence as a mechanism capable of breaking down barriers and integrating ...
    • Um motor para jogos digitais universais 

      Garcia, Franco Eusébio (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 29/05/2014)
      Digital games are being played gradually more for entertainment, leisure and as a tool for education. However, one does not observe an increase in gaming accessibility corresponding to the ascending importance and use of ...
    • e-Rural: ambiente web para geração de conteúdos considerando a cultura e o nível de letramento do aprendiz 

      Magalhães, Vanessa Maia Aguiar de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, , 31/05/2011)
      This paper describes the process of developing and prototyping environment high-fidelity to develop culturally contextualized hyperdocuments web, adapted and made available according to the level of literacy of the learner, ...
    • Recomendações para o desenvolvimento de jogos educacionais: aspectos para a inclusão de pessoas com deficiência visual 

      Fontoura Junior, Paulo Henrique Ferreira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação - PPGCC, Câmpus São Carlos, 05/11/2018)
      The use of games as educational resources has been consolidated in recent years, due to the characteristics of these tools, which has the potential to promote active learning along with fun, immersion and challenge. These ...