• Aprendizagem relacional, comportamento simbólico e ensino de leitura a pessoas com transtornos do espectro do autismo 

      Gomes, Camila Graciella Santos; http://lattes.cnpq.br/2060252495001734 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 08/12/2012)
      The overall aim of this thesis was to investigate relevant variables to relational learning and the emergence of symbolic behavior in people with autism, in the teaching of reading. Were conducted three studies that are ...
    • Desempenhos emergentes e leitura funcional em crianças com transtornos do espectro autístico 

      Gomes, Camila Graciella Santos; http://lattes.cnpq.br/2060252495001734 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 14/12/2007)
      People with autism display a number of marked deficits in communication, symbolic or imaginative activities, reciprocal social interaction and the presence of a pattern of restrict behavior. Follow-up studies indicate that ...