• Desenho universal e tecnologia assistiva: implementação de atividades pedagógicas para aluna com paralisia cerebral em classe comum 

      Almeida, Rita de Cássia Gomes de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/3475744857443863 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 02/02/2018)
      At present, Brazil has advanced in legal documents regarding the inclusion of special education targeted students in terms of the access to regular school classrooms. The latest documents mention the provision of assistive ...
    • Análise funcional de comportamentos estereotipados em indivíduos com deficiência visual 

      Baston, Camila Aparecida Paris; http://lattes.cnpq.br/4014099010602763 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 25/02/2019)
      The present study aimed to analyze stereotyped behaviors in individuals with visual impairment (blindness or low vision), since individuals with this diagnosis may also present these stereotyped behaviors. The theoretical ...
    • Programa de ensino para autopreparo de pais e professores como agentes de promoção de comportamentos de estudo em crianças 

      Christovam, Ana Carolina Camargo; http://lattes.cnpq.br/2550991108264200 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 24/02/2016)
      To Study is a class of behavior as complex as relevant in modern society, and such as, should be taught to children and teenagers in order to promote adequate repertoires for this process to occur effectively and ...
    • Trajetórias de resistência em escolas municipais com propostas de educação bilíngue inclusiva para surdos 

      MORAIS, Mariana Peres; http://lattes.cnpq.br/3312408116905586 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 09/02/2018)
      Statements concerning bilingual projects for the education of the deaf did not arise suddenly and actively in inclusive schools. There was a shifting of knowledge configuring a new educational paradigm for deaf people. ...
    • Efeitos dos exergames no perfil psicomotor de crianças com síndrome de Down 

      Souza, Kayala Oliveira; http://lattes.cnpq.br/5466346479861016 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 23/02/2016)
      Children with Down syndrome have distinctive features, which can interfere with their whole development. The stimulation, through interventions that contribute positively to their psychomotor factors, is of fundamental ...