• A atuação de psicólogo bilíngue no atendimento terapêutico à pessoa surda 

      Tostes, Raissa Siqueira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 27/04/2018)
      Since the approbation of a law that recognized the Brazilian Sign Language - Libras, in 2002, the number of psychology professionals has increased thanks to the possibility of attending the deaf people through sign ...
    • O responder por exclusão em bebês nascidos pré-termo e baixo peso 

      Sertori, Natália Maria (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/08/2017)
      The responding by exclusion is defined as the immediate choice of an unknown comparison stimulus (figure or object) in front of a model stimulus also unknown. For Behavior Analysis, it is one of the processes by which ...
    • A formação do psicólogo para o atendimento a pessoas em situação de deficiência 

      Caetano, Nadja Carolina de Sousa Pinheiro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 07/08/2009)
      Disability condition was the theme of the current study which seeks a connection between Special Education and Psychology. The issue of this study came from the problem of how to evaluate, with frugality, complex courses ...
    • Descrição de estratégias educacionais entre estudantes de fisioterapia e deficientes físicos favorecedores de adesão 

      Soares, Monica da Silva Trabuco (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 22/06/2010)
      The physical disabilities impact the individual's life, affecting it in different ways. Disabled people in rehabilitation treatment brings a broad history of extinction of previously reinforced repertoire, coupled with the ...
    • Consultoria colaborativa na escola : contribuições da Psicologia para inclusão escolar do aluno surdo 

      Pereira, Veronica Aparecida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 18/09/2009)
      This study aimed to investigate the psychological procedures in the school environment which may favor the inclusion with the aid of the collaborative consultation. A total of six teachers from regular classes of the first ...