• Saberes tácitos na colheita manual do tomate: estudo de caso a partir da perspectiva da ergonomia 

      Silva, Fabiana Raulino da; http://lattes.cnpq.br/7581031286080881 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Engenharia de Produção (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 31/08/2015)
      The variability in agricultural work makes it difficult to be described without considering the complexity of it. Workers in tomato harvesting make the selection of the fruit distinguishing which tomatoes are suitable for ...
    • Serviços tecnológicos e atividades inovativas no sistema de inovação de Sorocaba/SP 

      Pakes, Paulo Renato; http://lattes.cnpq.br/4438042573741789 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Engenharia de Produção (Campus SOROCABA), , 13/03/2015)
      To compete globally, companies need to build and accumulate technological capabilities for operation activities and innovation activities. Despite the development of technological capability to innovate primarily take place ...
    • Tomada de decisão sobre a alocação de estoques na indústria automobilística 

      Cardoso, Fábio Germano; http://lattes.cnpq.br/7768668684010089 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Engenharia de Produção (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 02/08/2016)
      Logistics has been a differentiator more and more important among automakers, since quality, price and technical characteristics have been moving towards a common ground. In order to seek for additional differentiation, ...
    • VALIDAÇÃO DE MATERIAL DIDÁTICO PARA PESSOAS COM DEFICIÊNCIA VISUAL: CONSTRUÇÃO MÚTUA ENTRE USUÁRIOS E PROJETISTAS 

      Turino, Thaís Andressa de Souza; http://lattes.cnpq.br/2169463248578681 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Engenharia de Produção (Campus SOROCABA), Câmpus Sorocaba, 22/05/2019)
      The curricular adaptations contribute to the development of Assistive Technologies and these to support the process of Inclusive Education. The education system, at its different levels, needs to be able to provide tools ...