• Moodle e GeoGebra como apoio virtual ao ensino de trigonometria segundo a nova proposta curricular do estado de São Paulo 

      Aguiar, Anderson Luiz de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 30/08/2011)
      This work is the development, implementation and evaluation of a Virtual Learning Environment to support teaching trigonometry Curriculum Proposal according to the State of São Paulo, with strong use of dynamic geometry ...
    • A curva catenária como aplicação da função exponencial 

      Mendes, Marlon Freitas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 28/03/2017)
      The current study aims to elaborate a didactic sequence to study the catenary curve through the dynamic geometry perspective. In onder to highlight the importance of using software/application to better understand the ...
    • Um ambiente virtual de aprendizagem para o ensino de tópicos de matemática do ensino fundamental 

      Abbondati, Mario (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 31/10/2012)
      The objective of this work was the development and application of a Virtual Learning Environment (VLE), based on the Moodle platform, for the study of Mathematic topics at the elementary education level. Furthermore, another ...
    • O ensino de funções por uma nova perspectiva 

      Silva, Matheus de Abreu (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 09/12/2022)
      This dissertation seeks to develop some differentiated activities for the introduction of the teaching of functions to a ninth grade elementary school class, with the objective of creating a meaningful teaching and ...
    • A utilização do software GeoGebra no ensino da geometria analítica 

      Brito, Marcos Alves de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 19/12/2014)
      In this thesis we aim, through the use of a technological tool, the computer, show the possibility of teaching Mathematics causing the student to build their knowledge from concepts presented with the help of software ...
    • GeoGebra e moodle no ensino de geometria analítica 

      Lucas, Rodrigo Dantas de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 08/04/2010)
      This work involves the construction of a virtual learning environment (AVA) on fundamental concepts of Analytical Geometry (GA) using GeoGebra resources to be applied in a room of the 1st year of a Bachelor's Degree in ...