• Teorema de Pitágoras: uma proposta de ensino e aprendizagem para alunos deficientes visuais 

      Luiz, Nasael Martins (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 06/08/2018)
      The purpose of this paper was to investigate the potentialities and limitations of a teaching intervention, structured on the basis of making materials to be handled by visually impaired students, aiming at the construction ...
    • Uma proposta metodológica para o ensino das funções trigonométricas 

      Batista, Valéria Nogueira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 28/08/2015)
      This research has focused primarily on teaching trigonometric sine and cosine functions. The proposal is to organize the teaching of these functions, in order to improve good learning situations to students, to encourage ...
    • Raciocínio combinatório: uma proposta para professores de matemática do ensino fundamental anos finais 

      Gerdenits, Gisele Aparecida Massuela (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 10/11/2014)
      This research has as main objective making a manipulative material to work sequences of activities by introducing the notion of Combinatorial Analysis in an intuitive and natural way in elementary school final years. ...