• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAlves Filho, Manoel Sebastião (1)Antunes, Roger Alfredo de Marci Rodrigues (1)Batista, Fabiana de Freitas (1)... View MoreSubjectAnálise do discurso (6)Discourse analysis (5)Leitura (3)... View MoreDate Issued2021 (21)2020 (31)CNPq SubjectsLINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (24)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::TEORIA E ANALISE LINGUISTICA (17)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADA (12)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Linguística - PPGL (51)Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF (1)Document TypeTese (27)Dissertação (25)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 52

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Oficina de língua inventada e o ensino de conceitos linguísticos 

Girardi, Jane Eder (Universidade Federal de São Carlos, 2020-03-05)
This dissertation aims to explore the possibility of teaching linguistic concepts by using as a method the creation of a language by speakers. The objective of this research is to verify, initially, what would be the ...
Thumbnail

Muito além do duplo Chomsky: o autor entre paratextos e paratopias 

Bonatti Santos, Júlio Antonio (Universidade Federal de São Carlos, 2020-07-10)
This thesis aims to analyze the discursive problem of authorship, concepted as a construction, having as object of study the author Noam Chomsky, linguist and political activist from the United States. Seeking to interpret ...
Thumbnail

Na fronteira da intolerância: ecos de povos em deslocamento 

Corsi, Joice Camila (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-07)
We have been targeted daily by news related to the worldwide migration flow. As predicted by Foucault ([1979] 2010), excessive antagonisms within the bosom of society have mobilized the massive displacement of people. ...
Thumbnail

As TDIC no volume didático Confluencia e possíveis contribuições para a construção de entornos personalizados de aprendizagem 

Zovadelli, André Vendrame (Universidade Federal de São Carlos, 2020-03-06)
Esta investigación tiene como objetivo identificar cuáles son las actividades didácticas propuestas por un libro didáctico de español que involucra el uso de dispositivos móviles y caracterizarlas desde una mirada técnica ...
Thumbnail

Explorando a avaliação de sumários automáticos multidocumento multilíngues 

Nascimento, Darlan Xavier (Universidade Federal de São Carlos, 2020-03-12)
Multilingual Multi-Document Automatic Summarization (MMDS) is a computational task through which a summary is produced in a target language from a collection of at least two news stories which address the same subject, one ...
Thumbnail

Letramento literário na sala de aula: as práticas pedagógicas de leitura e a atuação do aluno leitor 

Brasileiro, Aparecida de Fátima (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-19)
This research brings the result of the investigation of Pedagogical Practices of Literary Reading and the performance of the student/reader in a state public school of Guanambi (BA). As a theoretical framework, the research ...
Thumbnail

Dicionários bilíngues português-Libras no ensino para surdos: usos e funções 

Souza, Joyce Cristina (Universidade Federal de São Carlos, 2020-08-21)
Dictionaries represent an important tool in languages teaching/learning process. It is due to the scientific investment in the field of lato sensu lexicography, area responsible for elaborating the product “dictionary” ...
Thumbnail

A criança como leitora, suas representações e significações: práticas de letramento em uma sala de educação infantil na Unidade de Atendimento à Criança – UAC - UFSCar 

Hermann, Amanda dos Reis (Universidade Federal de São Carlos, 2020-03-05)
The present Master's research aimed to investigate the ways in which the child in Early Childhood Education, aged between 3 and 4 years of age, constitutes itself as a reader through literacy practices experienced during ...
Thumbnail

Curso de inglês para fins de negócios (IFN) online baseado em tarefas orais no AVA Edmodo: um estudo de caso 

Onodera, Jorge (Universidade Federal de São Carlos, 2020-04-30)
This research is inserted in the Linguistic Studies area, specifically in the area of teaching-learning of foreign languages. The general objectives were: to apply and evaluate the effectiveness of a Business English (BE) ...
Thumbnail

Caracterização de desvios sintáticos em redações de estudantes do ensino médio: subsídios para o processamento automático das línguas naturais 

Ramisch, Renata (Universidade Federal de São Carlos, 2020-03-27)
Writing essays is a common task for students during school education, and a good performance in this task guarantees better grades to compete for places in the best universities. However, deviations from the standard written ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 6

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT