Search
Now showing items 1-10 of 15
Letramento e identidade: a apropriação de gêneros argumentativos na escola com a mediação do livro didático
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-12-02)
Our research proposal has as its main issue the identity transformation of the student from the appropriation of certain kinds of speech in school. According to Meurer (2005), is through the genres that the subject establishes ...
Análise das reflexões estabelecidas por pesquisadores entre conhecimento de língua inglesa e desempenho acadêmico
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-02-25)
This study aims at identifying and discussing needs and interests of researchers of a public university in regard to learning or improving their knowledge of English for academic purposes. As a theoretical foundation, we ...
O planejamento da disciplina de língua inglesa da terceira série do ensino médio e suas relações com a proposta curricular do estado de São Paulo e o currículo de Língua Estrangeira Moderna
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-05-24)
In this bibliographic and documental research, our aim is to investigate what kind of relationship may be established between the current Curricular Proposal (CP) of the State of São Paulo, the Modern Foreign Language ...
Relação entre dois livros didáticos e os documentos oficiais de língua inglesa na rede pública : o que a análise de abordagem revela?
(Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-27)
Our purpose in this qualitative-interpretative documental research is to investigate the relation that can be established between the underlying approach of two English language teaching coursebooks used in São Paulo State´s ...
Significado social e sentido pessoal da atividade docente do professor de inglês da escola pública
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-04-22)
This research aims to investigate the social meaning of the public school English teacher s work and the personal sense he/she attributes to his/her teaching activity. To achieve this objective we used as theoretical basis ...
Perspectivas (inter)culturais em séries didáticas de português língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, 2009-12-07)
Among several perspectives of thinking about culture in the area of Portuguese as foreign language teaching, the notion of interculturality notion has been established as an approach which concerns the relationship between ...
Aprender LE com planejamento e material comunicativos temáticos para desenvolver competência comunicativa
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-07-27)
This qualitative, ethnographic-interpretative research aimed at analyzing the development of communicative competence of English Language undergraduate students of a private college in the center-western region of the state ...
Estereótipos culturais em estágios avançados de aprendizado de inglês como língua estrangeira e seus desdobramentos para ensino e uso do idioma
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-02-24)
This Master Degree‟s research consists of an ethnographic investigation which is concerned with the study of issues related to interaction in a foreign language (FL), focusing on cultural differences and cultural ...
O silêncio dos aprendizes: um estudo sobre o "período silencioso prolongado" de aprendizes de língua estrangeira (inglês)
(Universidade Federal de São Carlos, 2010-10-19)
The aim of this work was to investigate factors that could be related to the silence (in the classroom) of students of English as a foreign language at advanced levels of study, a phenomenon that we will call prolonged ...
O uso do hipertexto na aula de língua inglesa: promovendo o desenvolvimento da oralidade por meio de novas práticas de linguagem
(Universidade Federal de São Carlos, 2012-03-09)
This research aims at investigating the use of hypertext in the English Language classroom. The central argument of the study is to promote the development of the oral language through new language practices, because with ...