Search
Now showing items 1-5 of 5
Representações sociais e interculturalidade: um estudo documental sobre elementos provocadores e roteiros de interação do exame Celpe-Bras
(Universidade Federal de São Carlos, 2019-06-26)
This study investigated social representations of Brazil that may be present in Provoking Elements2 and Interactional Scripts of the oral part in Celpe-Bras Exam through the perspective of interculturality (KRAMSCH, 2011; ...
Crenças sobre uma língua e cultura-alvo (alemã) em dimensão intercultural de ensino de língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, 2007-12-12)
In a historical overview of foreign language (FL) teaching, a pragmatic change can be
observed starting in the 1970s, in which the emotional and affective aspects of the learners
take on a relevant position. This change ...
Cultura e Interculturalidade em movimento no ensino de Português Língua Estrangeira: um estudo bibliográfico-documental
(Universidade Federal de São Carlos, 2021-07-28)
This dissertation is the result of a qualitative bibliographic research design. The concepts of culture and interculturality in the Foreign Language Teaching (henceforth FLT) are investigated under the scope of Applied ...
Multiletramentos e interculturalidade no ensino de inglês na escola pública: posicionamentos de professores sobre os cadernos didáticos utilizados
(Universidade Federal de São Carlos, 2014-04-04)
This dissertation focuses in a theoretical comparison between the text of São Paulo State’s Curriculum and interviews with three teachers from public school. This is done concerning their realization of the concept of ...
"Todos os brasileiros comem o mesmo café da manhã?" - Perspectivas interculturais nos cadernos de apoio de língua inglesa do currículo paulista para o ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, 2022-09-20)
This research aims to verify the concept of interculturality present in the activities of the English textbooks for the last years of elementary education of the São Paulo Curriculum. Therefore, and with regard to the theme ...