• Atividades sobre progressões aritméticas através do reconhecimento de padrões 

      Mantovani, Haroldo; (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2015-09-19)
      The importance of the development of sequences that are arithmetic progressions in the high school was observed in learning situations which the students could investigate and identify patterns in numerical and geometric ...
    • Paralelos entre a física e a matemática para o ensino de geometria aplicações da interdisciplinaridade como recurso didático 

      Rodella, Yuri Michelan; http://lattes.cnpq.br/7356239490836027 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2016-10-06)
    • Interpolação linear logaritmica 

      Rossi, Rosângela de Lourdes; http://lattes.cnpq.br/0637572146705548 (Universidade Federal de São CarlosUFSCarPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT)Câmpus São Carlos, 2015-09-04)
      This dissertation project aims at the Teaching of Linear Interpolation logarithmic, with the target group students from High school and their teachers to facilitate the meeting of the logarithms of values without the use ...