• GeoGebra, recurso computacional a favor da aprendizagem matemática no ensino fundamental II 

      Selli, Luis Fernando (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, , 21/03/2014)
      This paper is related to the application of GeoGebra software in the following topics: Ratio, Proportion, Thales Theorem, Similarities, Similarity of Triangles, Pythagorean Theorem, Trigonometric Ratios in the Triangle ...
    • Jogos no processo de ensino-aprendizagem em probabilidade 

      Silva, Fabrício Menezes Netto da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, , 07/08/2013)
      This work has as a goal to stimulate good pedagogical practices aiming the best learning from students in Probability, through daily applications and/or games. Besides, it has as highlight a teaching sequence proposal ...
    • O estudo em grupos para a 2ª fase da OBMEP 2013 e resoluções de questões em vídeo 

      Dias, Edgar Heliodoro Vendramelli (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, , 22/03/2014)
      This dissertation presents the study done on Municipal School Professor Valdomiro Casagrande, town of Dois Córregos SP about the Brazilian Mathematical Olympiad of Public Schools (OBMEP 2013), working with study groups ...
    • Números racionais na forma fracionária: atividades para superar dificuldades de aprendizagem 

      Lima, Fernanda Soto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, , 10/04/2013)
      This dissertation presents the development of activities related to the teaching of rational numbers in fractional form so diverse and unique to the teacher and the students, through the exploitation of that content with ...
    • Criptografia e conteúdos de matemática no ensino fundamental 

      Rodrigues, Jaqueline de Moraes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, , 07/08/2013)
      The central aim of this dissertation is to present the results of a teaching experience of using encryption for the study of functions in mathematics classes in elementary school, the result was checking improvements in ...