• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorAlmeida, Meire Aparecida de (1)Alves, Amanda Gouveia (1)Antoniassi, Kleber Rodrigo (1)... View MoreSubject
Matemática - estudo e ensino (22)
Sequência didática (6)Mathematics (5)... View MoreDate Issued2015 (2)2014 (5)2013 (14)2012 (1)CNPq SubjectsCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA (22)Graduate ProgramPrograma de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT (22)Document TypeDissertação (22)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 22

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

GeoGebra, recurso computacional a favor da aprendizagem matemática no ensino fundamental II 

Selli, Luis Fernando (Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-21)
This paper is related to the application of GeoGebra software in the following topics: Ratio, Proportion, Thales Theorem, Similarities, Similarity of Triangles, Pythagorean Theorem, Trigonometric Ratios in the Triangle ...
Thumbnail

Desenvolvendo os conceitos de perímetro e de área no ensino fundamental 

Domingos, Valéria Salomon (Universidade Federal de São Carlos, 2013-08-05)
This paper consists of a series of didactic activities aiming at making the teaching/ learning of the concept of perimeter and planimetry easier for sixth grade elementary students. Our objective is to provide students ...
Thumbnail

O estudo em grupos para a 2ª fase da OBMEP 2013 e resoluções de questões em vídeo 

Dias, Edgar Heliodoro Vendramelli (Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-22)
This dissertation presents the study done on Municipal School Professor Valdomiro Casagrande, town of Dois Córregos SP about the Brazilian Mathematical Olympiad of Public Schools (OBMEP 2013), working with study groups ...
Thumbnail

As frações que o ladrilhamento revela 

Ribeiro, Adevanilde Batagin Martins (Universidade Federal de São Carlos, 2013-09-24)
This dissertation presents the follow-up of the study of fractions by means of a square lattice, with the variation of molds. The trial is based on interactive work, which provides the cognitive breakthrough of the whole ...
Thumbnail

O uso de tecnologias como ferramenta de apoio às aulas de geometria 

Kitaoka, Alessandra de Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, 2013-08-16)
This project's main goal is propose the application of a Teaching Sequence about how finding the notable points of a triangle, in particular, the circumcenter. Introducing in the sequence geometric objects primaries of ...
Thumbnail

Codificando o alfabeto por meio do sistema de numeração binário 

Almeida, Meire Aparecida de (Universidade Federal de São Carlos, 2013-08-23)
The main objective of this work is to report a didactic experience with activities different of the commonly used in school activities. Stands out the importance of linking the mathematical content with the daily affairs ...
Thumbnail

Números racionais na forma fracionária: atividades para superar dificuldades de aprendizagem 

Lima, Fernanda Soto (Universidade Federal de São Carlos, 2013-04-10)
This dissertation presents the development of activities related to the teaching of rational numbers in fractional form so diverse and unique to the teacher and the students, through the exploitation of that content with ...
Thumbnail

Uma forma de apresentação da interpretação geométrica do logaritmo natural e estudo de algumas de suas propriedades 

Felix, Rodrigo Aécio (Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-23)
The objective of this work is to propose a sequence for teaching motivating and interesting knowledge construction logarithm. The vast majority of textbooks adopted by school teachers addresses this issue in the traditional ...
Thumbnail

Linguagem matemática e jogos: uma introdução ao estudo de expressões algébricas e equações do 1º grau para alunos da EJA 

Flores, Sharon Rigazzo (Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-22)
The student education of youth and adults (EJA) lives in general, a history of exclusion, which limits their access to cultural goods and materials produced by the society, causing many difficulties even before elementary ...
Thumbnail

Números figurados e as sequências recursivas : uma atividade didática envolvendo números triangulares e quadrados 

Chiconello, Luis Alexandre (Universidade Federal de São Carlos, 2013-03-11)
The shortage of activities regarding recursive defined sequences, allied to the importance of this theme to young students has been contested in at least twenty years of experience teaching Mathematics. The elaboration of ...
  • 1
  • 2
  • 3

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT