• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia (CCET)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Matemática - Mestrado Profissional em Rede Nacional (PROFMAT)
  • Teses e dissertações
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia (CCET)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Matemática - Mestrado Profissional em Rede Nacional (PROFMAT)
  • Teses e dissertações
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorStegani, Ozilde Peter (1)Tamião, Fabio Carlos Badanai (1)SubjectDidactic sequence (2)Matemática - estudo e ensino (2)
Sequência didática (2)
... View MoreDate Issued
2014 (2)
CNPq SubjectsCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA (2)Graduate ProgramPrograma de Pós-graduação em Matemática (PROFMAT) (2)Document TypeDissertação (2)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-2 of 2

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

O teorema de Pitágoras no oitavo ano do ensino fundamental 

Stegani, Ozilde Peter (Universidade Federal de São Carlos, 2014-05-23)
In this paper we reflect on a group of eight lessons applied in the eighth year of elementary school. In these classes, we treat the Pythagorean Theorem, seeking to justify this outcome appropriate to the student s eighth ...
Thumbnail

Um novo olhar para a matemática financeira no ensino médio 

Tamião, Fabio Carlos Badanai (Universidade Federal de São Carlos, 2014-08-21)
The teaching of financial mathematics is of great importance in the basic education curriculum. The students are challenged all the time with everyday situations involving the concepts of interest, discounts, financing, ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT