• Correspondência fazer-dizer em adultos: o controle pela audiência em um jogo virtual 

      Alves, Cristiane; http://lattes.cnpq.br/4469078180637818 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 20/04/2018)
      Studying the relationship between what is done and what is said has occurred in several sciences, including Behavior Analysis. The present study employed do-say sequence and examined, experimentally, the effect of the ...
    • Investigando o uso sustentável de recursos comuns por meio de um jogo eletrônico 

      Camargo, Julio César de; http://lattes.cnpq.br/5736336054047320 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 30/08/2019)
      This research comprises the development and the use of a video game-based task to evaluate the effects of differential consequences on the consumption of common-pool resources. The game simulates an ocean fishery, in which ...
    • Ensino de contato visual, imitação e ecoico a crianças com microcefalia 

      Ciarlini, Nathalie Cerqueira; http://lattes.cnpq.br/7658359167967146 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 27/02/2019)
      The number of reports of children born with or suspected to be born with microcephaly in Brazil, increased considerably in 2015. This increase is being associated with the temporal entry of the Zika Virus into the country. ...
    • O efeito do ensino de relações de equivalência sobre o comportamento de culpabilizar vítimas de estupro 

      Freitas, Júlia Castro de Carvalho; http://lattes.cnpq.br/2363353387134418 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 18/03/2019)
      In our society, rape is usually seen as an act that a strange man uses physical force to sexually assault a woman who clearly resists to his moves. This conventional view implies that people only label as “rape” a situation ...
    • Ensino de discriminações condicionais em bebês: avaliação do responder por exclusão e treino de emparelhamento de identidade com diferentes estímulos 

      Garcia, Lucas Tadeu; http://lattes.cnpq.br/3292626740859106 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, , 28/05/2010)
      Studies on learning by exclusion and stimuli equivalence are usually conducted by means of conditional discriminations teaching procedures. Some recent studies have investigated important variables in procedures for teaching ...
    • Análise do comportamento e planejamento cultural: Utopia ou distopia? 

      Rocha, César Antonio Alves da; http://lattes.cnpq.br/9158317976738950 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 24/09/2018)
      The notion of science has undergone continuous transformations throughout history, from the Aristotelian conception of contemplative knowledge to the modern ideal of operative knowledge. The modern perspective on science ...
    • Os efeitos do aumento gradual da exposição a um ruído e do tempo de atraso em respostas autocontroladas e impulsivas em um esquema de escolhas concorrentes 

      Santos, Samara Fernanda dos; http://lattes.cnpq.br/5687768630234438 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 14/03/2018)
      In a context of competing choices, in which one choice leads to a minor and immediate consequence, and another that leads to a greater but delayed consequence, the choice for the first can be called an impulsive choice, ...
    • Jogo da Partilha : relação entre ganho, perda e gênero 

      Silva, Fanny Silveira e; http://lattes.cnpq.br/8146755380441949 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 07/08/2015)
      The Sharing Game, an economic game, studies behavior involved in resource allocation. The participant faces several trials in which he must choose between two options, both with an amount of resources for him and for other ...
    • Ensino de relações nome-objeto e aprendizagem de relações emergentes por bebês 

      Souza, Leylanne Martins Ribeiro de; http://lattes.cnpq.br/1985095548807586 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 30/04/2018)
      The studies reported in this dissertation specifically addressed the population of toddlers, aged between 14 and 25 months age. The studies investigated the teaching of name-object relations in tasks of auditory-visual ...
    • Crianças falam conforme o modelo mesmo quando consequências seguem falas divergentes 

      Souza, Rodrigo Dal Ben de; http://lattes.cnpq.br/7424970384206600 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Psicologia, Câmpus São Carlos, 17/02/2016)
      The development and maintenance of vocal verbal repertories that follow structural regularities are processes in need for investigation under the selection by consequences paradigm. The present study investigates the effects ...