• Análise mista das imagens em livros didáticos de química de segunda série do ensino médio 

      Souza, Ivan Pollarini Marques de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 16/03/2018)
      The present work was devoted to the study of the images contained in chemical textbooks approved in PNLD-2015. It aimed to classify the nature of the images contained in the themes Solutions and Colligative Properties ...
    • Química experimental: uma abordagem investigativa do teor de ferro em alimentos por espectrofotometria 

      Dias, Estela de Lima (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 25/05/2020)
      Practical activities in the laboratory are guided by script with traditional procedures, and in order to carry out the experiments, it is necessary to follow a linear sequence, which the professor or text direct what and ...
    • Alfabetização científica e tecnológica com professores do ensino fundamental 

      Miranda, Marcos Cesar Rodrigues de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 23/02/2017)
      The Scientific and Technological Literacy (ACT) with Teachers of Elementary Education is a work that is being developed with the intention of guiding the teachers in their educative action with students, so that they ...