• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Biológicas e da Saúde - CCBS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Gestão da Clínica - PPGGC
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Biológicas e da Saúde - CCBS
  • Programas de Pós-Graduação
  • Gestão da Clínica - PPGGC
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorArruda, Fernando Teles de (1)Arruda, Graciane Netto Cardoso (1)Costa, Dayane Aparecida Silva (1)... View MoreSubject
Curriculum (7)
Currículo (6)Educação (2)... View MoreDate Issued2020 (1)2017 (1)2016 (1)2015 (3)2013 (1)CNPq SubjectsCIENCIAS DA SAUDE (2)CIENCIAS DA SAUDE::ENFERMAGEM (2)CIENCIAS DA SAUDE::MEDICINA (1)... View MoreGraduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC (7)Document TypeDissertação (7)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-7 of 7

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Diretrizes curriculares nacionais das profissões da saúde : um estudo transversal 2001-2004 

Costa, Dayane Aparecida Silva (Universidade Federal de São Carlos, 2016-05-17)
In order to induce changes in the graduation in Healthcare and to improve the Unified Healthcare System – SUS, the Education Ministry – MEC instituted National Curricular Guidelines – DCN for the fourteen Healthcare related ...
Thumbnail

Tradução das Diretrizes Curriculares Nacionais dos cursos de Medicina de 2001: análise do projeto pedagógico das universidades federais da região sudeste do Brasil 

Arruda, Fernando Teles de (Universidade Federal de São Carlos, 2015-03-26)
The numerous changes in health care, is creating the need for revaluations and adjustments in vocational training policies. The health graduation, particularly medical training, has been challenged in this regard. In ...
Thumbnail

As diretrizes curriculares nacionais e os projetos políticos pedagógicos dos cursos públicos de enfermagem do Estado de São Paulo : conquistas e desafios 

Arruda, Graciane Netto Cardoso (Universidade Federal de São Carlos, 2015-12-14)
The National Curriculum Guidelines for the Nursing Course 2001 DCN-ENF, constitute a general pattern of guidance for the development of curricula and the political-pedagogical projects (PPP), which should be adopted by all ...
Thumbnail

A formação do enfermeiro para atenção às urgências e emergências na Atenção Básica em Saúde 

Vieira, Carla Roberta Sola de Paula (Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-17)
There are few advances in research on the formation of the nurse practitioner for urgent and emergency assistance, on the epidemiological profile of the brazilian population. Networking puts Basic Health Attention with in ...
Thumbnail

Projetos pedagógicos do curso de graduação em biomedicina : análise das conquistas e desafios em relação às diretrizes curriculares nacionais 

Pellegrino, Cristiane Zappulla (Universidade Federal de São Carlos, 2015-12-21)
The National Curriculum Guidelines – DCN of the Biomedicine undergraduate course have been enacted on February 18, 2003 and are aligned to a new society requirement for the training of health professionals in the country. ...
Thumbnail

Gênero, sexualidade e currículo: percepções e proposições a partir de vivências em uma escola médica 

Oliveira, Pedro Mendonça de (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-17)
Michel Foucault characterizes sexuality as a device of power, which has been utilized throughout the history of mankind for the maintenance of privileges. Since the nineteenth century, this device finds in medical practice ...
Thumbnail

A formação do profissional de educação física e a perspectiva da saúde pública 

Paulo, Camila Milan (Universidade Federal de São Carlos, 2013-04-11)
The field work of physical education professional expansion that now considers their performance in health area and the implementation of Curriculum Guidelines for the graduate courses of Physical Education published in ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT