• A memória na aprendizagem matemática 

      Ferraz, Juliana Schlatter de Lima (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 29/01/2014)
      The present work arose from a need to better understand the cognitive of students, not only as students, but as human beings. To do so, through a bibliographic research in neurology, psychology and pedagogy in order to ...
    • Raciocínio combinatório: uma proposta para professores de matemática do ensino fundamental anos finais 

      Gerdenits, Gisele Aparecida Massuela (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 10/11/2014)
      This research has as main objective making a manipulative material to work sequences of activities by introducing the notion of Combinatorial Analysis in an intuitive and natural way in elementary school final years. ...
    • Aprendizagem de funções por meio da modelagem matemática: um estudo do comportamento de um composto químico 

      Fontes, Felipe Augusto Martinazzo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, , 30/01/2014)
      The aim of this work is to propose the mathematical modeling use in the problems resolution, specially the study of the process of the chemical compounds in some drugs in the human body. Our study intends to answer questions ...
    • Uma proposta de ensino de prisma e pirâmide a um aluno com TEA 

      Bertalha, Graziela de Fátima Rodrigues (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus Sorocaba, 20/12/2023)
      The research was a case study in which the particpant is a student with Autism Spectrum Disorder and aimed to assist the teacher in his teaching task, developing mathematical pedagogical resources anchored to the Van Hiele ...