• Aprendizagem da docência sob a perspectiva dos estagiários do curso de Educação Física 

      Kawamoto, Emilie Erbetta Mahas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 24/08/2023)
      During supervised internships, future teachers can establish their own professional identity, conceived during professional socialization processes and through acquired learning. In inicial training, like the graduation ...
    • Profissionalidade docente na educação do campo 

      Lopes, Wiama de Jesus Freitas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, , 22/02/2013)
      This thesis entitled "Professionalism in Teacher Rural Education analyzes the process of formation of the teaching profession of educators in the field of Breves riversidemultigrade classes on the island of Marajó, state ...
    • Experiências de (re)início da docência na educação básica: a profissionalidade em foco 

      Cerminaro-Derisso, Maria Cecília (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 17/12/2020)
      The objective of this research was to analyze how the professionalism of the teacher with more than five years of teaching practice in the early years of elementary school is shaped when he/she becomes a beginning teacher ...