• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Politics
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Politics
    • Instructions to authors
    • Contact
Browsing Educação Especial (PPGEEs) by Advisor 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação Especial (PPGEEs)
  • Browsing Educação Especial (PPGEEs) by Advisor
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas (CECH)
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação Especial (PPGEEs)
  • Browsing Educação Especial (PPGEEs) by Advisor
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Browsing Educação Especial (PPGEEs) by Advisor "Cia, Fabiana"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-14 of 14

  • Author
  • issue date
  • submit date
  • Advisor
  • Graduate Program
  • Document Type
  • title
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Experiências de pais e mães de crianças com deficiência: estudo comparativo entre múltiplas variáveis 

      Azevedo, Tássia Lopes de; http://lattes.cnpq.br/7104491221976924 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 21/02/2018)
      In the family environment, individuals maintain their first interpersonal relationships with significant people, establishing important affective support for the development of each member. In this way, it is known that ...
    • Avaliação multidimensional de um programa de intervenção com mães de crianças com deficiência 

      Azevedo, Tássia Lopes de; http://lattes.cnpq.br/7104491221976924 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 24/02/2014)
      Involving families in intervention programs supports them and allows them to have autonomy to hire services while learning and strategizing the necessary requirements to claim their rights, as well as assist in the development ...
    • Família-escola: curso de formação para professores pré-escolares de alunos do público-alvo da educação especial 

      Borges, Laura; http://lattes.cnpq.br/4828937301601338 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 14/08/2018)
      The family and school relationship has been pointed out by many researches as one of the factors favoring the development and learning of students of the target audience of special education (TAEE), especially in childhood. ...
    • Relação família e escola: programa para profissionais pré-escolares de alunos público alvo da educação especial 

      Borges, Laura; http://lattes.cnpq.br/4828937301601338 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 09/03/2015)
      Various studies show benefits of family-school relation on development and performance of students that are target audience of special education (TAEE) especially on early childhood education. However, they also show lack ...
    • Habilidades sociais parentais e infantis, problemas de comportamento em pré-escolares: avaliação de pais e professores 

      Brasil, Silvany Ellen Risuenho; http://lattes.cnpq.br/4941144201961213 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 24/02/2014)
      Whereas the primary socialization of children happens within the family, where parents provide arrangements of reinforcement contingencies or offer models of behavior, including expanding and improving social skills classes. ...
    • Habilidades paternas, relacionamento conjugal e problemas de comportamento de crianças com e sem atraso no desenvolvimento 

      Fantinato, Aline Costa; http://lattes.cnpq.br/4655774422303804 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 18/02/2013)
      Children who don t have a positive and loving relationship with his father or whose father uses strict disciplinary practices and are exposed to violence and / or marital problems, are at a high risk to develop problems ...
    • Sondagem de relações entre variáveis paternas, problemas de comportamento e desempenho acadêmico de pré-escolares 

      Fantinato, Aline Costa; http://lattes.cnpq.br/4655774422303804 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 06/12/2016)
      The role that the father plays in the family context is in the process of transformation, becoming a figure of greater affective involvement with the children. The father as well as the mother are important figures for ...
    • Variáveis familiares de crianças com deficiência e os tipos de escolarização inclusiva e segregada 

      Gualda, Danielli Silva; http://lattes.cnpq.br/1142606280990974 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 25/02/2015)
      This study aimed to: (a) Describing and comparing the family-school relationship in the parents or guardians opinion for preschool children with disability, enrolled in regular schools, in special schools and, also, of ...
    • Estudo comparativo sobre famílias de pré-escolares com deficiências, dificuldades escolares e desenvolvimento típico 

      Marins, Danielli Gualda; http://lattes.cnpq.br/1142606280990974 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 30/08/2018)
      This study aimed to: (a) explore the possible risk and protection factors of families of children with disabilities, indicative of school difficulties and typical development, and (b) examine the relationships between ...
    • Rotina, necessidades e suporte de famílias de crianças com síndrome de down 

      Pavão, Michelle Roberta; http://lattes.cnpq.br/3480348627451199 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 20/02/2019)
      The families of children with disabilities may have necessities that need to be feed to allow quality interaction with their children. Based on the hypothesis that such necessities may be specific considering the child's ...
    • Atendimento educacional especializado na educação infantil : interface com os pais e professores da classe comum 

      Rodrigues, Roberta Karoline Gonçalves; http://lattes.cnpq.br/8302836930809687 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 25/02/2015)
      The education in regular classrooms for students that are special education's target group in the early childhood education creates the need of diversified services to overcome some of the difficulties that may appear. One ...
    • Comparação de características familiares de crianças público alvo da educação especial com diferentes faixas etárias 

      Santos, Luciana Stoppa dos; http://lattes.cnpq.br/9204237108012964 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, , 25/02/2014)
      This study aimed to investigate the impact of family variables in the development cycle of a child PAEE over time. 45 fathers or mothers of special education target audience children participated in the survey, aged from ...
    • Famílias de crianças autistas : compreendendo a participação e os desafios por meio do olhar paterno 

      Souza, Aline Cristina de; http://lattes.cnpq.br/8368350078239701 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 22/02/2016)
      The changes that occurred with the paternal role over the years have a more involved parent affectively participating, whenever possible, everything that goes around your child.Such changes in parenting are changes ...
    • Crianças com deficiência física, síndrome de Down e autismo : análise de características familiares na visão materna 

      Spinazola, Cariza de Cássia; http://lattes.cnpq.br/0508285970778426 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-graduação em Educação Especial, Câmpus São Carlos, 21/02/2017)
      Families have a fundamental role in the development of their children, as they are characterized as the first context in which human beings take part of and it is through the relations stablished with the children that ...

      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT
       

       


      UFSCar
      Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
      Send Feedback

      UFSCar

      IBICT