• Nomeação em crianças pequenas 

      Aniceto, Gabriela (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 10/06/2022)
      The gap left by Skinner's lack of analysis of listener behavior in 1957 led researchers to study listener behavior, its development and its role in verbal behavior. Considering the role of listener as a requirement for ...
    • Treino remoto parental para aplicação do protocolo de avaliação do ecoico a crianças com autismo 

      Galego, Pâmela Suelen (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 08/08/2022)
      Autism Spectrum Disorder (ASD), among its defined characteristics, is the deficit in social communication, one of the factors of greatest concern for parents. Teaching how to develop this skill in your child, in addition ...
    • Efeitos de um procedimento de ensino com música no comportamento ecoico de crianças pequenas 

      Covre, Josiane Fernanda (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2024)
      Echoic behavior is defined as a vocal response with point-to-point correspondence between the response and the preceding discriminative vocal stimulus. The ability to echo can be considered essential for other verbal ...