• Ouvir e falar: o procedimento estruturado em MEI no ensino de bebês 

      Silva, Giulia Gomes da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 21/02/2020)
      The studies presented in this dissertation addressed to investigate teaching procedures to produce the shared control of stimuli to the repertoires of selection and tact to babies with ages between 24 and 29 months. For ...
    • Nomeação em crianças pequenas 

      Aniceto, Gabriela (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 10/06/2022)
      The gap left by Skinner's lack of analysis of listener behavior in 1957 led researchers to study listener behavior, its development and its role in verbal behavior. Considering the role of listener as a requirement for ...
    • Transferência de controle da resposta de observação diferencial ecóica na tarefa MTS para relações emergentes de tato 

      Chereguini, Paulo Augusto Costa (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 30/09/2014)
      In our lab, for over two decades we have designed and carried out studies that regard teaching and control of basic emerging verbal behavior. Functional independence of tact and mand, as well as responding as listener and ...
    • Treino de ouvinte e a relação entre tatos e mandos como protocolo experimental para a aquisição de regras simples 

      Gamba, Jonas Fernandes (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, , 28/06/2012)
      The analysis of the relation between listener and speaker repertoires has contributed to the comprehension about the processes involved in the acquisition of complex verbal skills. The study of rule-governed behavior is ...