• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação Especial - PPGEEs
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Educação Especial - PPGEEs
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorBarbosa, Regiane da Silva (1)Bobrek, Andreia (1)Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos (1)... View MoreSubject
Educação especial (5)
Special Education (5)
Professores - formação (2)... View MoreDate Issued2015 (3)2014 (1)2013 (1)CNPq Subjects
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO (5)
Graduate ProgramPrograma de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs (5)Document TypeTese (4)Dissertação (1)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A escolarização da pessoa com deficiência nas comunidades ribeirinhas da Amazônia Paraense 

Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos (Universidade Federal de São Carlos, 2015-02-26)
In this doctoral research it is questioned: how does the education of students with special needs who attend schools in riverside communities linked to Belém of Pará system of education? The objective is to analyze the ...
Thumbnail

Atuação e formação em estimulação precoce : caracterização da percepção dos profissionais em três instituições 

Bobrek, Andreia (Universidade Federal de São Carlos, 2014-06-27)
In Brazilian context, the official guideline recommends that Early Stimulation have the purpose of providing the development of children with special needs. In the use of the institutions, this practice involves different ...
Thumbnail

Formação de professores para educação especial no Paraná : cursos de pedagogia, pós-graduações lato sensu e políticas públicas 

Harlos, Franco Ezequiel (Universidade Federal de São Carlos, 2015-09-08)
The present research aimed to analyze the consonance between some of the courses (Pedagogy and lato sensu graduate programs) adopted in Paraná for the education of teachers aiming performance with students that fit Special ...
Thumbnail

Intervenção Pedagógica para ensino de leitura, escrita e aritmética para uma criança com implante coclear 

Barbosa, Regiane da Silva (Universidade Federal de São Carlos, 2015-04-07)
The cochlear implant (CI) consists of an effective technological resource in the treatment of deafness. The surgery for the CI has been performed by the time children are still one year old. Therefore, the number of deaf ...
Thumbnail

Perfil comunicativo de usuária de comunicação alternativa na interação com diferentes parceiros 

Moreschi, Cândice Lima (Universidade Federal de São Carlos, 2013-01-11)
The alternative communication has been used over the past years as a communication resource for people who, for whatever reason, are temporarily or permanently with its loss-making oral communication. However, the fact ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT