• A caracterização da produção de materiais didáticoeducativos audiovisuais para educação superior a distância na UFSCar 

      Montanaro, Paulo Roberto; http://lattes.cnpq.br/9722367900588242 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 19/11/2010)
      This survey aims to collect data on the production of audiovisual content intended for undergraduate courses in e-learning mode. Mapped Thus, each of the elements produced, their production system and the actors who work ...
    • As câmeras cinematográficas nos anos 1950/1960 e o cinema brasileiro 

      Barbuto, Adriano Soriano; http://lattes.cnpq.br/8722211909200533 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 02/08/2010)
      The motion picture cameras have changed through the years. However, they have kept their main design which has not changed during this period. One of the goals of this text is to understand how that design was created, and ...
    • O céu que nos protege: a desertificação das relações humanas 

      Rodrigues, Ana Claudia; http://lattes.cnpq.br/6190989283414190 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 09/06/2014)
      And the world at full speed, with its re-engineering and mass production, would bring hope to men. It was possible to believe in the prosperity of technique as a compensation for the gap imposed by the Second World War. ...
    • A chegada do som nos cinemas de São Paulo segundo a Folha da Manhã (1928-1933) 

      Valencise, João Miguel; http://lattes.cnpq.br/2878571290948503 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 09/08/2012)
      This dissertation focuses on study and observation of the period of transition from silent films to sound films in movie theaters at São Paulo City, as recorded by the pages of Folha da Manhã newspaper between 1928 and ...
    • Cineastas e a formação da ANCINE (1999-2003) 

      Alvarenga, Marcus Vinícius Tavares de; http://lattes.cnpq.br/7090306559784074 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 24/06/2010)
      This paper studies the Brazilian cinematography corporation political joint between 1999 and 2003. Starting from fiscal renounce model crisis in the national film production, wherein the dialog narrowing between filmmakers ...
    • O Cineclube Antônio das Mortes: trajetória, exibição e produção (1977-1987) 

      Campos, Marina da Costa; http://lattes.cnpq.br/8915084345479522 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 11/04/2014)
      This research analyses the history of the Cineclube Antônio das Mortes, CAM, between 1977 and 1987. This organization was created in the city of Goiânia and its main activities were film screenings, discussions, study ...
    • O cineclube universitário de Campinas (1965-1973) 

      Almeida, Natasha Hernandez; http://lattes.cnpq.br/7798723070930738 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 04/04/2013)
      This study's main objective is to map and analyze the activities of the Cineclube Universitário de Campinas [Campinas College Cine-Club], during the years of its existence, from 1965 to 1973. For this, the research approaches ...
    • O cinema de diáspora indiano na Trilogia dos Elementos de Deepa Mehta 

      Manghirmalani, Juily Jyotsna Seixas; http://lattes.cnpq.br/3322740274159799 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 16/03/2016)
      This research aims to study the films that form the Elements Trilogy, by the Indo-Canadian director Deepa Mehta. Released between 1996 and 2005, the trilogy is part of the production by the Indian diaspora, that is to say, ...
    • O cinema documentário de Miguel Mirra e o movimento de documentaristas: o cinema junto aos oprimidos 

      Orcasitas Pacheco, Luis Jorge; http://lattes.cnpq.br/9627025837207174 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 21/02/2018)
      The present work is an approach to the trajectory and documentary work of Miguel Mirra, Argentine filmmaker who has developed several works in the field of communication and audiovisual production, motivated by the action ...
    • “Com o olho em punho”: o cinema superoitista de Torquato Neto 

      Barreto, Moema Pascoini; http://lattes.cnpq.br/3777370935221402 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 31/08/2017)
      This research intends to explore the filmmaking activities of Torquato Neto in the beginning of the 70´s. Throughout his artistic life course, Torquato crossed diferent sorts of media, producing and stimulating Brazilian ...
    • Comercialização de filmes independentes e o caso 3 efes 

      Melo, Maria Cristina Couto; http://lattes.cnpq.br/3725194144353016 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 03/07/2014)
      The industrial model of filmmaking is structured by dividing the production of a film between three sectors. Production, distribution and exhibition, and the gradual and sequential content offer in the viewports. The ...
    • A construção de mundos online: uma análise da comunidade de fãs de Lost, Darkufo 

      Trento, Francisco Beltrame; http://lattes.cnpq.br/6399881805812837 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 17/10/2013)
      This dissertation aims to analyze the world-building process as spaces of transmidiatic communication. We listed information from the distinct media utilized on the development of the TV series Lost, including it internal ...
    • A crítica cinematográfica em O Diário de S. Paulo entre 1968 e 1969: um estudo sobre a experiência dos estudantes da Universidade de São Paulo 

      Bellinger, Isabella Mitiko Ikawa; http://lattes.cnpq.br/9457187037175172 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 11/04/2013)
      This research is a study of the film section in O Diário de S. Paulo between July 1968 and June 1969. In this year, a group composed by Álvaro Ferreira, Claudio de Andrade (pseudonym initially used by Jean-Claude Bernardet), ...
    • Crowdfunding no Brasil : um estudo sobre a plataforma Catarse 

      Aguiar, Carlos Eduardo Magalhães Vieira de; http://lattes.cnpq.br/6156043859787876 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 14/07/2016)
      At the end of the twentieth century and early twenty-first century, with the advent of digital technologies, the proliferation of the Internet and the cheapening of audiovisual equipment, new options have emerged to ...
    • (Des)construindo persona 

      Schwarz, Pedro Max; http://lattes.cnpq.br/2805976848926110 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 25/05/2016)
      The purpose of this research is to make an analysis of the themes and aesthetics of the film Persona, from Ingmar Bergman, 1966. The first chapter is my analysis of the work, following the model of the writers Anne Goliot-Lété ...
    • Dialogismo e tradução intersemiótica em Pink Floyd The Wall: luto e melancolia na Inglaterra do pós-guerra 

      Martucci, Maurício Dotto; http://lattes.cnpq.br/3972744473514082 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 10/09/2010)
      The film Pink Floyd The Wall, adaptation to the cinema of the Pink Floyd´s concept album, tells the Pink´s story, a musician, that was born in England during the World War II final years, he had his father died in a battle ...
    • As dinâmicas do mercado das coproduções cinematográficas entre Brasil e França 

      Figueiró, Belisa Brião; http://lattes.cnpq.br/1473190334495715 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 25/05/2017)
      This research investigates movie coproductions between Brazil and France, made between 1998 and 2014, trying to assess the percourse from the international co-elaboration to the distribution of such movies in the French ...
    • Do palco ao écran: Eles não usam black-tie 

      Schmidt, Laila Rotter; http://lattes.cnpq.br/4206419885968877 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 02/04/2012)
      This research aims to comprehend the creative process of the movie "Eles não usam black-tie" (They don't wear black-tie) (1981), directed by Leon Hirszman, based on the homonymic play written by Gianfrancesco Guarnieri, ...
    • O documentário contemporâneo da Paraíba e as políticas públicas de incentivo à produção audiovisual 

      Gama, Filipe Brito; http://lattes.cnpq.br/4341650547782826 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 27/06/2013)
      The present dissertation aims to study the relation between the production of documentaries in Paraíba in the first decade of the 2000s and public policies of incentive of audiovisual production. To understand this context, ...
    • O documentário de Paulo Gil Soares na Caravana Farkas : vozes, personagens e cultura popular 

      Cury, Joyce Felipe; http://lattes.cnpq.br/9910156685854542 (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 28/05/2015)
      This research takes a look at the eight documentaries directed by Paulo Gil Soares between 1960 and 1970 in the experience that became known today as Caravana Farkas, all of them made in northeastern Brazil: Memória do ...