• Teia de sentidos: um olhar sobre a criação de Terrence Malick em A árvore da vida 

      Bonini, Guilherme Augusto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 03/12/2018)
      The present study addresses an analytical look at the creative work of American director Terrence Malick, the modes of materialization of his technical-stylistic resources (photography, sound, assembly of plans, among other ...
    • Terra dos mortos: o espaço narrativo nos filmes de zumbis 

      Gomes, Paula (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 02/07/2014)
      This study aims to analyze the genre of zombie movies establishing a dialogue between their narrative spaces, the historical contexts in which they are situated, and their connections to other works in different media, in ...
    • The Crow (1994): James O'Barr revisto por Alex Proyas 

      Fiori, Fernando Martins (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 13/02/2017)
      This work investigates the process of creation and transposition between two artistic works, presenting the dialogue between the language of comics and cinema. The main corpus consists of the grahic novel, The Crow (1988), ...
    • The Lost Experience: estratégias de imersão em jogos de realidade alternada 

      Mesquita Júnior, Dario de Souza (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 03/02/2012)
      Among the current media forms, the alternate reality games (ARG) is in the spotlights due its capability of giving a ludic experience with strong immersive qualities. Setting its fictional world in sync with everyday ...
    • Trailer do filme Psicose, para além do marketing cinematográfico 

      Constantino, Maria Julia évora (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 29/08/2014)
      The objective of this dissertation is to study the narrative of the trailer of one of the most influential films in cinema history: Alfred Hitchcock´s Psycho (1960). The trailer will, therefore, be analyzed not only as a ...
    • Trajetórias femininas musicadas pelo brega: análise dos filmes O Céu de Suely, de Karim Ainouz (2006) e Amor, Plástico e Barulho, de Renata Pinheiro (2013) 

      Salerno, Iasha Nur Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 28/06/2019)
      Starting from two films, O Céu de Suely (Karim Aïnouz, 2006) and Amor, Plástico e Barulho (Renata Pinheiro, 2013) the present work sought to investigate how the brega (tacky) songs chosen for the soundtrack relate to the ...
    • O uso de imagens de arquivo em documentários de moradias estudantis: a escrita da história do CRUSP e da moradia estudantil da UNICAMP 

      Oliveira, Eduardo de Souza de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 23/04/2020)
      The present work analyzes the appropriation of archive images by the documentaries CRUSP: um recorte (Marcelo Gutierres, 2005) and Moras à Luta (Samuel Souza and Eduardo Oliveira, 2015). The objective is to point out how ...
    • O videoclipe brasileiro pelo viés do Manguebeat : a contribuição do diretor 

      Duarte, Fernanda Carolina Armando (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 01/07/2011)
      This research aims to salvage and registry a media still rarely studied in Brazil, because this was almost always seen as a smaller media, or just a branch of the commercial video, and the study of the director's role ...
    • Videogames e a narrativa seriada : quest como ferramenta para a construção de mundos 

      Oliveira, Jônatas Kerr de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, , 03/09/2010)
      Historically, quests where frequently used by players, which empirically analyzed and systematized them with the intention of revealing the inner structure of games. After that, there was a need to address them as the ...
    • Vídeo ao vivo no Teat(r)o Oficina: intermidialidade em Cacilda!!!! - fábrica de cinema e teatro 

      Vinagre, Ivan Augusto Soares (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 11/03/2020)
      In this dissertation, according to theories of the field of intermediality, I propose an exploration of the play "Cacilda!!!! - cinema and theater factory", staged by Teat(r)o Oficina in 2013. I want to demonstrate how ...
    • We will hold the line : o fandom como forma de participação dos fãs no desenvolvimento do universo transmidiático do jogo mass effect 

      Palomino, Paula Toledo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 15/06/2015)
      The advent and popularization of the Internet has enabled the cultural convergence movement, creating numerous online communities as well as the consolidation of collective intelligence. Without being blocked by geographical ...
    • O zumbi de Bruce LaBruce em Otto; or, Up with dead people 

      Silva, Thales Figueiredo da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 17/11/2017)
      The Canadian filmmaker Bruce LaBruce has a production focused on the discussions of the LGBT + theme, with questions about sexual gender and cinematographic language. In Otto; or, Up with dead people (2008) he uses for the ...