• O Brasil pelo mundo: a forma melodramática de Avenida Brasil 

      Basso, Maressa de Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 07/03/2018)
      The soap opera Avenida Brasil, shown by Rede Globo in 2012, is considered a milestone in the history of soaps operas in Brazil. In addition to bringing the C class as its main theme, in particular due to populist government ...
    • Uma análise do story world de Star Wars: A new hope e Star Wars: The force awakens 

      Vieira, Antonio Henrique Garcia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 17/03/2017)
      This research aims to analyze the problematic around the canonicity that may have being lost in this new moment of the Star Wars franchise, by means of a comparative analysis between the structures of the film A New Hope ...
    • Som e música da ficção científica em quatro obras do cinema brasileiro 

      Scarpelli, Alexandre Camargo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 30/04/2020)
      This research aims to analyze the role played by sound and music in the filmic discourse of four Brazilian works evaluating their connections to the science fiction universe and paying special attention to the Brazilian ...
    • O uso de imagens de arquivo em documentários de moradias estudantis: a escrita da história do CRUSP e da moradia estudantil da UNICAMP 

      Oliveira, Eduardo de Souza de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 23/04/2020)
      The present work analyzes the appropriation of archive images by the documentaries CRUSP: um recorte (Marcelo Gutierres, 2005) and Moras à Luta (Samuel Souza and Eduardo Oliveira, 2015). The objective is to point out how ...
    • O cinema de Chantal Akerman: estilo e claustrofobia em Saute ma ville (1968) e Jeanne Dielman 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975) 

      Silva, Natália Marchiori da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 28/10/2020)
      This research analyzes two films by Belgian filmmaker Chantal Akerman, Saute ma Ville (1968) and Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975), with the purpose of investigate the domestic claustrophobia ...
    • Plataformas de TV online: um estudo de caso do Globoplay 

      Albuquerque, Danilo Mecenas Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 07/08/2020)
      In the era of streaming services, the television concept has been revisited with every new screen device that appears on the market, with an internet connection. Online TV promotes the advancement of television distribution ...
    • SKAM: fenômeno transmídia norueguês 

      Cunha, Luiz Eduardo Maués (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 10/09/2021)
      In the expansive process of communication media and technologies, media convergence has diversified the productive and creative chain of audiovisual narratives, changing the media landscape, previously ...
    • O humor na música do cinema silencioso: uma análise das representações musicais destinadas ao acompanhamento de situações cômicas 

      Martins, Emerson (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 10/09/2018)
      This research aims to comprehend the humor configuration in silent film musics in a very specific way: in the musical representations used in pieces and/or themes that intended to keep up with comic situations of movies ...