Itens para a visualização no momento 21-40 of 115

    • Meta-terror: o uso da metalinguagem como recurso narrativo no slasher movie 

      Marchi, Marcelo Eduardo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 24/04/2020)
      Slasher movies - horror films characterized by the well-known premise of the serial killer that terrifies a group of young people, such as The Texas chainsaw massacre, Halloween, Friday the 13th and A nightmare on Elm ...
    • Representações de gênero e cultura das mídias: uma análise de Game of thrones 

      Sousa, Fernanda Cristina Cobo de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 19/02/2020)
      Game of Thrones encompasses the diverse tensions, contradictions, requisitions, and restrictions of gender representation in contemporary audiovisual. On the one hand, its narrative portrays and highlights numerous intricate ...
    • O uso de imagens de arquivo em documentários de moradias estudantis: a escrita da história do CRUSP e da moradia estudantil da UNICAMP 

      Oliveira, Eduardo de Souza de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 23/04/2020)
      The present work analyzes the appropriation of archive images by the documentaries CRUSP: um recorte (Marcelo Gutierres, 2005) and Moras à Luta (Samuel Souza and Eduardo Oliveira, 2015). The objective is to point out how ...
    • Vídeo ao vivo no Teat(r)o Oficina: intermidialidade em Cacilda!!!! - fábrica de cinema e teatro 

      Vinagre, Ivan Augusto Soares (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 11/03/2020)
      In this dissertation, according to theories of the field of intermediality, I propose an exploration of the play "Cacilda!!!! - cinema and theater factory", staged by Teat(r)o Oficina in 2013. I want to demonstrate how ...
    • Estudo do worldness da media franchising de Harry Potter 

      Andrade, Carolina Lourenço Reimberg de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 28/02/2018)
      The Harry Potter saga, created by the British J.K. Rowling is among the most successful film franchise works, that even after the end of the original book series and its cinematographic adaptations, continues to spread and ...
    • O zumbi de Bruce LaBruce em Otto; or, Up with dead people 

      Silva, Thales Figueiredo da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 17/11/2017)
      The Canadian filmmaker Bruce LaBruce has a production focused on the discussions of the LGBT + theme, with questions about sexual gender and cinematographic language. In Otto; or, Up with dead people (2008) he uses for the ...
    • Música, ruído, interferência e diluição: as trilha musicais de Livio Tragtenberg em Latitude Zero (2000), Contra Todos (2004) e Filmefobia (2008) 

      Mendoza, Pablo Francisco Menten (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 30/08/2019)
      This research aims to broach Livio Tragtenberg's musical creation for contemporary Brazilian cinema. Throughout his career, the composer has teamed up with directors with challenging proposals such as Julio Bressane and ...
    • Trajetórias femininas musicadas pelo brega: análise dos filmes O Céu de Suely, de Karim Ainouz (2006) e Amor, Plástico e Barulho, de Renata Pinheiro (2013) 

      Salerno, Iasha Nur Oliveira (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 28/06/2019)
      Starting from two films, O Céu de Suely (Karim Aïnouz, 2006) and Amor, Plástico e Barulho (Renata Pinheiro, 2013) the present work sought to investigate how the brega (tacky) songs chosen for the soundtrack relate to the ...
    • Representação das mulheres no melodrama contemporâneo: uma análise feminista sobre Grey’s Anatomy 

      Jangrossi, Virgínia (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 02/09/2019)
      This thesis aims to analyze the structure of Grey’s Anatomy (Shonda Rhimes, ABC, 2005 –) and examine how the television series portrays themes associated with female subjects, such as the myth of romantic love, sexual ...
    • O humor na música do cinema silencioso: uma análise das representações musicais destinadas ao acompanhamento de situações cômicas 

      Martins, Emerson (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 10/09/2018)
      This research aims to comprehend the humor configuration in silent film musics in a very specific way: in the musical representations used in pieces and/or themes that intended to keep up with comic situations of movies ...
    • Teia de sentidos: um olhar sobre a criação de Terrence Malick em A árvore da vida 

      Bonini, Guilherme Augusto (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 03/12/2018)
      The present study addresses an analytical look at the creative work of American director Terrence Malick, the modes of materialization of his technical-stylistic resources (photography, sound, assembly of plans, among other ...
    • A série Free!: conexões entre “genre” e “gender” 

      Silva, Michele Delbon (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 24/11/2017)
      The present research proposes a reflection on "gender", as the formulation of audiovisual discourses, and "genre", in the sense of the social construction of sexualities. To do so, an analysis was conducted about the first ...
    • Análise das correlações entre narrativa, estética, música e estereoscopia, em Divertida Mente 

      Granatto, Danilo César (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 10/10/2018)
      The following project has as its main purpose to analyse a series of elements that compose the cinematic language applied to the 3D animation Inside Out (Pete Docter, Walt Disney Pictures; Pixar Animation Studios. 2015) ...
    • Super Festivais do GRIFE: produção, circulação e formação de cineastas no Super8 brasileiro (1973-1983) 

      Rocha, Flavio Rogerio (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 20/05/2015)
      This research is the analysis of the trajectory of Super National Festivals of Super8 film, an initiative of the Group of Independent Filmmakers Experimental Films (GRIFE) of São Paulo, of its first edition in 1973 until ...
    • Superoutro de Edgard Navarro e o processo de transição da abertura política no Brasil 

      Freire, Taís Rodrigues (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 12/07/2018)
      This research examines the film Superoutro (1989), by Edgard Navarro, which recovers the films developed by the director in the 1970s and points out issues that reflect the period of political and cultural transition, soon ...
    • O Brasil pelo mundo: a forma melodramática de Avenida Brasil 

      Basso, Maressa de Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 07/03/2018)
      The soap opera Avenida Brasil, shown by Rede Globo in 2012, is considered a milestone in the history of soaps operas in Brazil. In addition to bringing the C class as its main theme, in particular due to populist government ...
    • Stalker, de Andrei Tarkovski - as semelhanças e dessemelhanças com Piquenique à Beira da Estrada, de Arkadi e Boris Strugatski 

      Delfini, Paulo Afonso Monteiro (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 13/03/2018)
      The present dissertation aims to carry out a study on the process of written translation for audiovisual between two languages: Literature and Cinema, with the object of the novel Roadside Picnic (1972) by Brothers Arkadi ...
    • “Com o olho em punho”: o cinema superoitista de Torquato Neto 

      Barreto, Moema Pascoini (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 31/08/2017)
      This research intends to explore the filmmaking activities of Torquato Neto in the beginning of the 70´s. Throughout his artistic life course, Torquato crossed diferent sorts of media, producing and stimulating Brazilian ...
    • Assista outra vez: uma revisitação dos contos de fadas através de A Bela Adormecida (1959) e Malévola (2014) 

      Mazzini, Amanda Rosasco (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 05/03/2018)
      The dissertation proposes a revisitation of the oral and literary fairy tales’ tradition that gave rise to the movies Sleeping Beauty (Clyde Geronimi, 1959) and Maleficent (Robert Stromberg, 2014), produced by Walt Disney ...
    • A evolução e o impacto dos indie games: uma analise sobre No man’s sky 

      Hall, Denner Mark (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS, Câmpus São Carlos, 12/09/2017)
      The independent cultural manifestation of the digital games, can be for many, a recent phenomenon, that has been brought by the digital distribution and the increasing number of platform; from smartphones and tablets to ...