• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorBalestrini, Deborah Cristina Simões (1)Hermann, Amanda dos Reis (1)Molesin, Claudete Alves da Silva (1)... View MoreSubjectEstratégias de aprendizagem (2)Learning strategies (2)Abordagens plurais (1)... View MoreDate Issued2020 (2)2018 (2)2015 (1)CNPq Subjects
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (5)
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (2)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADA (2)... View MoreGraduate Program
Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL (5)
Document TypeDissertação (4)Tese (1)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-5 of 5

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Representações de professores de línguas estrangeiras em formação: materiais didáticos utilizados em práticas de ensino 

Souza, Rafaela Silva de (Universidade Federal de São Carlos, 2018-02-28)
Considering the fact that the majority of the research on teaching materials focus on analysis and evaluation of textbooks (TOMLINSON, 2011; VILAÇA, 2012) and by understanding teaching materials as everything that is used ...
Thumbnail

Centro de Estudos de Línguas (CEL) : a abordagem presente na prática docente na consolidação do curso de inglês 

Balestrini, Deborah Cristina Simões (Universidade Federal de São Carlos, 2015-06-02)
With the challenge of preparing our students for their role in a global Market, it is a high priority teaching them a second language in order to raise the percentage of speakers, who master the English language. In São ...
Thumbnail

Espanhol para alunos brasileiros: estratégias de aprendizagem sugeridas pelas orientações ao professor do livro didático Cercanía Joven 

Nordi, Cristiane (Universidade Federal de São Carlos, 2018-08-17)
The general objective of this research was to identify bridges in the guidelines contained in the handbook and in the textbook teacher that analyzed the mother tongue (Portuguese) and the foreign language (Spanish), classify ...
Thumbnail

A criança como leitora, suas representações e significações: práticas de letramento em uma sala de educação infantil na Unidade de Atendimento à Criança – UAC - UFSCar 

Hermann, Amanda dos Reis (Universidade Federal de São Carlos, 2020-03-05)
The present Master's research aimed to investigate the ways in which the child in Early Childhood Education, aged between 3 and 4 years of age, constitutes itself as a reader through literacy practices experienced during ...
Thumbnail

Compreensões de aprendizes acerca do processo de aprendizagem de LE mediada pela música 

Molesin, Claudete Alves da Silva (Universidade Federal de São Carlos, 2020-06-25)
This qualitative and exploratory study aims to analyze the perspectives of a group of foreign language learners about what they claim to have learned from the English language, mostly through music and without the mediation ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT