Search
Now showing items 1-10 of 230
A interculturalidade no ensino de línguas estrangeiras: problematizando o termo competência comunicativa intercultural
(Universidade Federal de São Carlos, 2015-10-29)
The term interculturality is increasingly in evidence in the studies focusing mainly on the
educational, political, economic and social contexts. Therefore, also in the field of foreign
language teaching and learning, ...
A recepção dos mashups literários nacionais: uma análise discursiva de representações do leitor jovem
(Universidade Federal de São Carlos, 2016-02-29)
In recent years, we have noticed the appearance of special genres of fictional narratives, such as literary mashups. The emergence of such narratives is partly due to certain changes caused in writing and reading practices ...
Considerações sobre autenticidade e direitos autorais em materiais didáticos para ensino-aprendizagem de língua inglesa nas modalidades presencial e a distância
(Universidade Federal de São Carlos, 2011-08-30)
The diversity of educational contexts presented by face-to-face and distance education enables English teachers not only to choose and adopt didactic materials that are available for purchase, but also to evaluate and adapt ...
O imaginário do revisor de textos nos ritos genéticos editoriais
(Universidade Federal de São Carlos, 2015-02-20)
For many people, text proofreading is something purely exclusively technical, in virtue of their disregard for the complexity of the proofreading processes, such as suggestions made on another person’s text: which has a ...
Autoria e textualização: humor nos processos de inscrição discursiva na constituição autoral de Tutty Vasques
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-28)
Joining the theoretical framework of French Line Discourse Analysis, more precisely, to the reflections proposed by Maingueneau and Possenti, this work is developed from the studies on authorship and humour. For Maingueneau ...
Por uma porta entreaberta : o desenvolvimento da competência aplicada de profissionais do ensino de línguas
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-12-11)
In this research, the concept of applied competence (AC) of Almeida Filho, developed in the context of the Almeidian Model, is analyzed. This model covers two specific frameworks of the Language Teaching and Language ...
O uso de informações semânticas do PALAVRAS : em busca do aprimoramento da seleção de unidades textuais correferentes na sumarização automática
(Universidade Federal de São Carlos, 2010-06-21)
This dissertation aims at presenting a theoretical heuristic model which not only takes into consideration the Veins Theory, but also semantic information obtained from the Parser PALAVRAS to improve the selection of ...
De um corpo tão gentil como profano : um arquivo jurídico sobre as prostitutas no Brasil (1940-2012)
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-03-22)
Cette thèse de doctorat s‟inscrit dans le cadre de l‟analyse française de discours et instaure
une réflexion sur les modalités de la construction historique, dans l‟archive juridique
brésilienne, du concept de « prostituée ...
A atividade de linguagem nos deslocamentos enunciativos temporais
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-08-18)
Ce travail de recherche est né de la lecture et de l’analyse d’un corpus composé par 154 textes
de « vestibular ». Dans l’ensemble de ces compositions nous identifions un mécanisme
d’énonciation nommé « desréférenciation ...
Aforização oitocentista: espaço de discursividades na Revista Illustrada
(Universidade Federal de São Carlos, 2017-10-20)
S'appuyant sur le travail théorique-méthodologique de Dominique Maingueneau (2008, 2010a; 2010b, 2011, 2012a e 2014), la thèse actuelle vise à jeter un regard discursive sur le langage journalistique du XIXe siècle au ...