• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
  •   Home
  • Centro de Educação e Ciências Humanas - CECH
  • Programas de Pós-Graduação
  • Linguística - PPGL
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorCassoli, Elaine Regina (1)Izaki Gómez, Marina Ayumi (1)Oliveira, Thiago Alcebíades (1)... View MoreSubject
Formação de professores (4)
Teacher education (2)Analysis of teaching practice (1)... View MoreDate Issued2020 (1)2019 (2)2018 (1)CNPq Subjects
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA::LINGUISTICA APLICADA (4)
LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS (2)LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LINGUISTICA (2)... View MoreGraduate Program
Programa de Pós-Graduação em Linguística - PPGL (4)
Document TypeDissertação (2)Tese (2)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-4 of 4

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

A avaliação da oralidade em contexto de formação de professores de inglês com instrução baseada em conteúdo: critérios e instrumentos 

Oliveira, Thiago Alcebíades (Universidade Federal de São Carlos, 2019-02-20)
The implementation of content-based instruction (CBI), a pedagogical content/language integrating approach, has been recommended by specialists as an alternative for the development of students’ oral ability (OA) in English ...
Thumbnail

Saberes docentes e desafios no ensino de Português língua estrangeira na atuação de professores em formação 

Izaki Gómez, Marina Ayumi (Universidade Federal de São Carlos, 2018-03-08)
The projection of Brazil in the political-economic scenario and the internationalization of Brazilian universities have amplified the demand for qualified professionals to teach Portuguese as a Foreign Language (PFL). ...
Thumbnail

Motivação para o exercício da profissão docente de língua inglesa: um estudo de caso com alunos de um curso de licenciatura em Letras 

Pepi, Patricia Carvalho (Universidade Federal de São Carlos, 2019-03-28)
The last census about higher education careers conducted by INEP has revealed a considerable increase in the number of students starting Education programs that grant teaching credentials, therefore it is considered relevant ...
Thumbnail

A formação inicial de professores de língua inglesa com ênfase no ensino temático baseado em tarefas: a abordagem comunicativa reflexiva revelada do planejamento ao fato 

Cassoli, Elaine Regina (Universidade Federal de São Carlos, 2020-08-14)
The objective of this qualitative research, with an ethnographic and interpretative basis, was to analyze teaching units developed and, later, taught by pre-service teachers, from the last year of a Bachelor's Degree in ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT