• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Profissional em Química - PPGQ
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Profissional em Química - PPGQ
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorFerreira, Pedro Henrique Severino (1)Tagliari, Celi Perin (1)SubjectActive methodologies (1)Ambiente virtual de aprendizagem (1)Chemistry learning (1)... View MoreDate Issued
2020 (2)
CNPq Subjects
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM (2)
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::QUIMICA (1)CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::QUIMICA::QUIMICA ORGANICA (1)Graduate Program
Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ (2)
Document TypeDissertação (2)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-2 of 2

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Empreender e educar: a sala de aula invertida no ensino de funções orgânicas 

Ferreira, Pedro Henrique Severino (Universidade Federal de São Carlos, 2020-05-18)
A pedagogical strategy that has been increasingly used is the Flipped Classroom in which the student is in contact with basic information about the study content before the class, by a guide made available by the teacher ...
Thumbnail

Desenvolvimento e avaliação da metodologia da problematização na formação de estudantes do ensino superior 

Tagliari, Celi Perin (Universidade Federal de São Carlos, 2020-02-10)
University graduates are deficient in certain basic skills required by organizations today, demonstrating that there is a gap between educational formation and the current demands of the market, forcing the educational ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT