• português (Brasil)
    • English
    • español
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
About
  • Policies
  • Instructions to authors
  • Contact
    • Policies
    • Instructions to authors
    • Contact
Search 
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Profissional em Química - PPGQ
  • Search
  •   Home
  • Centro de Ciências Exatas e de Tecnologia - CCET
  • Programas de Pós-Graduação
  • Mestrado Profissional em Química - PPGQ
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument TypeThis CommunityBy Issue DateAuthorsAdvisorTitlesSubjectsCNPq SubjectsGraduate ProgramDocument Type

My Account

Login

Discover

AuthorMota, Ronaldo Nascimento (1)Rocha, Wilson Sergio de Araújo (1)Trindade, José Odair da (1)Subject
Aprendizagem significativa (3)
Química - estudo e ensino (3)
Mapas conceituais (2)... View MoreDate Issued2014 (1)2013 (1)2011 (1)CNPq SubjectsCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::QUIMICA (3)Graduate ProgramPrograma de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ (3)Document Type
Dissertação (3)

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-3 of 3

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Ensino e aprendizagem significativa do conceito de ligação química por meio de mapas conceituais 

Trindade, José Odair da (Universidade Federal de São Carlos, 2011-02-04)
As a consequence of student difficulties related to concepts of greater abstraction of Chemistry, the concept of Meaningful Learning according to the theory of Ausubel was used in this work. From it, the twodimensional ...
Thumbnail

Construção, aplicação e avaliação de um kit de experimentos para o ensino de eletrólitos 

Rocha, Wilson Sergio de Araújo (Universidade Federal de São Carlos, 2014-03-28)
The limited information on electrolytes in high-school textbooks, the reduced time of weekly chemistry classes, and the lack of a laboratory in some schools suggest the need for an adaptation, for the teaching of this ...
Thumbnail

Mapas conceituais e resolução de problemas sobre as interações intermoleculares: um estudo com alunos da 1ª série do ensino médio 

Mota, Ronaldo Nascimento (Universidade Federal de São Carlos, 2013-01-18)
The present work investigated high school students about the elaboration of conceptual maps and the resolution of their problems related to the topic intermolecular interactions. For that we based upon Ausubel's theory of ...

UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT
 

 


UFSCar
Universidade Federal de São Carlos - UFSCar
Send Feedback

UFSCar

IBICT