• Sexualidade e tabus sexuais: desejo, formação e cicatrizes 

      Nascimento, Mauro Antônio do (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 05/02/2024)
      This research sought to understand a priori sexual desire and a posteriori taboos. In this trajectory, the concept of enlarged sexuality was evidenced, which, according to Laplanche (2018), was the main discovery of ...
    • Mimese, ressentimento do guerreiro e formação: manifestações contra a universidade pública brasileira em redes sociais 

      Souza, Edson Guilherme de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 22/08/2022)
      During the last few years, in Brazil, it has been possible to witness the ascension of manifestations that precede the totalitarianism. Attacks to academic institutions, which also represent attacks to Education and critical ...
    • Pedagogias de gênero em narrativas sobre transmasculinidades 

      Pamplona, Renata Silva (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 16/02/2017)
      This research aims to analyze aspects of transmasculinities from the autobiographical accounts of four Brazilian men. The proposed objective is based on the understanding that transmasculinities, when compared to other ...
    • “Dificuldades de aprendizagem”: uma análise a partir da Teoria Histórico-Cultural 

      Agostinho, Michele Yenara (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE, Câmpus São Carlos, 03/08/2021)
      This theoretical research aimed to explain and analyze the conceptual bases of the Cultural-Historical Theory that allow to present a historical-dialectical materialistic explanation for what has been spread in the educational ...