Navegando Teses e dissertações por orientador "88fe0a96-7662-458f-8d82-9dc9dd452400"
Itens para a visualização no momento 1-9 of 9
-
Conferências Nacionais dos direitos da pessoa com deficiência 2006, 2008 e 2012: educação em debate
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 29/08/2017)The present research analyzes the proposals on Education in the deliberations of the National Conferences of the Person with Disabilities - 2006, 2008 and 2012. First it discusses the social movements of the person with ... -
Jovens e adultos em escola especial para pessoas com deficiência intelectual: escolarização em debate
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 31/08/2017)This assignment has the goals to analyze the literacy condition of youth and adults, enrolled in the special school for intellectual disability and propose a reflexion about the educational purpose of the special school. ... -
Trajetórias de vida de pessoas com deficiência e educação física escolar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 28/08/2018)The discussion scenario for Special Education (SE) and Inclusive Education (IE) is a reality today and means that it does not occur only in the theoretical field. The difficulties and challenges are related to different ... -
Políticas de educação especial no município de Sorocaba, de 1988 a 2012
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 23/05/2016)The presente stud has as object the research analysis of the contexts of production of special education public policies on municipal de Sorocaba/SP in 1988 to 2012 period, in seeking to understand the production and ... -
Narrativas de pessoas surdas que apreciam a música
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 25/02/2019)Several researches demonstrate the importance of music in people's lives. However, in the case of people with hearing loss, this argument is disregarded because there's still a consensus that it is impossible for those to ... -
Trabalho pedagógico na educação especial: o professor de sala de recursos e sua implicação na escolarização dos alunos com baixa visão
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 30/05/2016) -
Ensino de Geografia para alunos com cegueira no ensino fundamental: contribuições da Pedagogia Histórico-Crítica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 03/03/2015)The demand for specialized educational assistance and for adapted resources in regular schools, especially after the Constitution of 1988 and the Law for Guidelines and Basis for National Education, 1996, dictates challenges ... -
O supervisor de ensino: atuação na educação especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 11/04/2015)The present paper searches into the performance of teaching supervisors in the special education from special classes to resource rooms. Discusses the supervisory action by analyzing the gathered information collected in ... -
Pessoas com deficiências na Assembleia Nacional Constituinte (1987-1988): reivindicações no campo educacional
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 18/05/2018)This paper analyzes how the legal mechanisms for the education of people with disabilities in the National Constituent Assembly (ANC), 1987/1988, the historical moment that culminated in the Constitution of the Federative ...