Browsing Teses e dissertações by Advisor "b7beffff-b453-4415-9e78-e9204a7fa875"
Now showing items 1-4 of 4
-
Pigmentos inorgânicos como tema para interdisciplinaridade e contextualização no ensino de química
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 16/02/2018)This paper presents the results obtained during the development of a didactic, interdisciplinary and contextualized alternative, using an approach that promoted elements of the Science-Technology-Society (CTS) and History ... -
Discutindo acidez, basicidade e neutralização : projeto Horta em uma abordagem construtivista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)Usually in classes, there are situations where students find it difficult to understand contents as well as relate them to different contexts in other disciplines and their applications. This occurs when it is assumed ... -
Educação ambiental nas aulas de química do ensino médio: o tema água na abordagem CTSA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 11/12/2017)Various environmental problems have been lived during the last decades, mainly caused by socioeconomic predominant models, confirming the needed of accomplished with Environmental Education, principally regarding school ... -
Perfil da Produção Brasileira sobre História da Química em Periódicos e Congressos: subsídios para a formação docente e sala de aula
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação de Mestrado Profissional em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 31/07/2015)The History and Philosophy of Science (HFS) is recognized by many authors as contextualization instrument of scientific knowledge in Science Education, as well as teacher training. The HFC can provide the teacher, subsidies ...