• Narrativas de professoras negras na intimidade do ambiente escolar: desdobramentos da lei 10.639/03 em torno do saber docente 

      Pulhez, Elis Michele Romualdo (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 29/08/2023)
      As a result of manifestations led mainly by black social movements, the mandatory teaching of African and Afro-Brazilian history and cultures became a reality in Brazil through the Law number 10.639/03; which covered all ...
    • A gallery walk na educação básica: um olhar para as produções científicas do período de 2010 a 2020 

      Correia, Thaís Fernanda de Aquino (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 27/08/2021)
      The present research had as investigative scope an active teaching strategy called Gallery Walk when inserted in the teaching scope of Mathematics and Natural Sciences. Gallery Walk is similar to an art gallery, in ...
    • Estudo de caso: o sindicato formando o professor 

      Câmara, Ramon Mattos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 22/05/2020)
      This paper has, as goal, to analyze, discuss and investigate the contributions of the syndicate in the teachers’ political formation; it compounds the professional development of teachers from the Elementary Education, ...