• Química na história: aplicação e análise de um minicurso para o ensino médio 

      Figueiredo, Diego (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 16/03/2023)
      The theme of the History of Science is widely recognized as an effective mechanism for providing critical education, but it is rarely applied in basic education. This qualitative research, through a case study, aimed to ...
    • A formação politica no material de sociologia e projeto de vida do ensino médio da rede estadual paulista 

      Chiló, Marcelo Cardoso (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 30/08/2023)
      This qualitative investigation and documentary research methodology aims to understand the proposal for political formation present in the didactic material "Curriculum in Action" (2022) in the area of Human and Social ...
    • Aula de Arte no ensino médio: o ensino de meios audiovisuais em uma perspectiva intercultural 

      Graciano-Dias, Jaqueline (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 01/03/2019)
      The audiovisual sector plays a major role in relation to a contemporary society. Note that much has been discussed about of the use of these resources in the educational sphere in which are present, but most of the time ...
    • A percepção de alunos do ensino médio sobre os direitos humanos 

      Mazari, Elenilson José (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 05/09/2019)
      Understanding respect for human rights as a fundamental practice for living in society and still considering the school as an environment in which these values can be intensified, this research focuses on high school ...
    • Busca de práticas pedagógicas de professores do ensino médio: racismo e intolerância na escola 

      Martins, Debora Andrade Chagas (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 19/08/2021)
      This paper has the objective of looking into the development of pedagogical practices aimed at ethnic-racial education, racism overcoming and ethnic-racial differences valuing at school through documents and teachers’ ...