Navegando Teses e dissertações por orientador "943306dd-eb40-4c1b-9752-a5e518cb941f"
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
-
A educação ambiental crítica e o saber de experiência feito na educação de pessoas jovens e adultas : um diálogo para a transformação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Ambientais - PPGCAm, Câmpus São Carlos, 24/03/2016)In this research we seek to investigate a classroom education of young and adult people, in order to know potentialities and obstacles of the articulation proposal between environmental education and this school modality, ... -
Na semente já existe um baobá: capoeira, educação e transformação socioambiental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Ambientais - PPGCAm, Câmpus São Carlos, 14/08/2018)Every social experience produces and reproduces knowledge, this circle of actions presupposes one or more epistemologies. Considering the current social-economic crisis it is essential to rethink the knowledge process ... -
Educação ambiental dialógico-crítica no Pantanal de Mato Grosso : a voz e o silêncio das pescadoras e dos pescadores tradicionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Ambientais - PPGCAm, Câmpus São Carlos, 21/03/2017)The research of critical-dialogical environmental education was developed in the municipality of Caceres, Pantanal of Mato Grosso. It is work done by many hands, the results of many voices meeting. Fruit of the interaction ... -
Análise da inserção da educação ambiental no volume I do currículo do 6° ano/5ª série do ensino fundamental do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Ambientais - PPGCAm, Câmpus São Carlos, 05/12/2016)The current environmental situation is a worrying scenario, making it inevitable to take different measures that result in solutions that overcome social and environmental challenges, pointing to a world of sustainable ... -
Educação ambiental dialógico-crítica e sua relação com a prática da agroecologia e da educação do campo no território do extremo sul da Bahia: entre o descompasso e o desafio de transformação
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Ambientais - PPGCAm, Câmpus São Carlos, 30/08/2018)This thesis highlights experiences related to the practices of rural education and agroecology, formative matrices and practices that can help in the problematization of socio-environmental issues traditionally debated by ... -
Desafios e possibilidades do Pibid : uma análise das práticas docentes em educação ambiental de educadoras/es em formação inicial dos cursos de biologia e de educação física da Unesp de Rio Claro
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ciências Ambientais - PPGCAm, Câmpus São Carlos, 22/03/2016)The central aim of this research was contribute to the construction of knowledge about teaching practices used by a group associated to the Institutional Program of Teaching Initiation Scholarship (Pibid) of the Universidade ...