O Repositório Institucional da UFSCar (RI-UFSCar) é um sistema de informação que visa armazenar, preservar, organizar e disseminar amplamente a produção intelectual dos diversos setores e segmentos da comunidade da UFSCar, provendo o acesso aberto à informação produzida na instituição e registrada como científica, tecnológica, didática, artístico-cultural e técnico-administrativa.

  • REDES DE INTERAÇÕES AVES-PLANTAS: FRUGIVORIA EM ÁREAS URBANAS DA MATA ATLÂNTICA 

    Silva, Thays Almeida (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Sorocaba, 07/01/2021)
    Urbanization causes innumerable disturbances to biodiversity, reducing environmental heterogeneity, causing the process of community simplification, and favoring species with greater tolerance to anthropic actions, usually ...
  • Autoestima e ensino de inglês: uma proposta didática para o contexto público 

    Silva, Lucas Rafael da (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 14/12/2020)
    The self-knowledge and self-value are important factors in the development of a healthy identity. That is why the self esteem - seen as a process of building your own image according to the outside world - is an important ...
  • Análise de confiabilidade estrutural de pilares mistos de aço e concreto com seção circular preenchida 

    Menezes, Alberto Brigeel Noronha de (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Engenharia Civil - PPGECiv, Câmpus São Carlos, 28/02/2020)
    The developed study deals with the analysis of structural reliability of circular concrete filled steel tube columns under concentric axial load. This type of composite column presents high load capacity when compared to ...
  • Mecanismos reacionais dos sistemas Pb/H2SO4 e Pb/PbO2/H2SO4 

    Fernandes, Fabio Plut (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Química - PPGQ, Câmpus São Carlos, 26/01/2012)
    The thesis will address a modern view of electrochemistry for the discharge and charge reactions of Lead Acid Batteries study. Even though these batteries have existed for more than 200 years, electrochemical mechanisms ...
  • 1000 Fandangos. Amanhecer 

    Bertolo, Gabriel (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 25/09/2020)
    This thesis search, through an intensive ethnographic description, to inquire about the caiçaras movements around their most celebrated aesthetical-political expression, the fandango caiçara – acknowledged as a Brazilian ...
  • Inovação no setor público: percepção de uso do Sistema Eletrônico de Informações (SEI) por servidores da Pró-Reitoria de Gestão de Pessoas da UFSCar 

    Tamegushi, Mirele Lie (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão de Organizações e Sistemas Públicos - PPGGOSP, Câmpus São Carlos, 11/02/2021)
    Public sector innovation is an issue that needs further study, as this approach is more widespread in private organizations. With the historical changes brought about by technological transformations and, more recently, ...
  • A gente não tem parada: etnografia e deslocamentos (de) travestis 

    Rodrigues, André Rocha (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social - PPGAS, Câmpus São Carlos, 18/12/2020)
    The travestis who work in the sex market reveal a close relation between their activities in these markets and territorial displacement. Studies usually address this subject based on the notions of stratification, status ...
  • Entre singularidades e processos identitários: um olhar para a formação e atuação profissional de Professoras da educação infantil 

    Giangarelli, Drieli Camila (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação Profissional em Educação - PPGPE, Câmpus São Carlos, 23/11/2020)
    This study assumes that the teaching professional identity is constituted as an interaction between the individual and his subjective experiences, both at the individual and professional levels. The objective was to ...
  • Tempos escolares e qualidade da educação na legislação: uma incursão pela história 

    Santos, Fabiano Pereira dos (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGEd-So, Câmpus Sorocaba, 23/02/2021)
    From the study of educational legislation from a historiographical point of view, we analyzed the relationship between school time and the quality of education, using historical-dialectical materialism as a theoretical-m ...
  • DIAGNÓSTICO DO COOPERATIVISMO AGROPECUÁRIO NO BRASIL 

    Santos, Sara Raquel de Barros; Santos, Sara Raquel de Barros (Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus Araras, 12/01/2021)
    This work aims to analyze the panorama of agricultural cooperatives in Brazil and its regions through the following variables: number of agricultural establishments; number of agricultural establishments organized in ...

Más