Browsing by Advisor "04d3fb50-881c-4009-bb24-44395a9916ac"
Now showing items 1-5 of 5
-
Atividades de Matemática Financeira por meio de aprendizagem coletiva nos anos finais do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 29/02/2016)We present in this research a proposal about our practice within the classes of Financial Education Experiences, as part of the pedagogical project for a full - time education of the SESI - SP network, with a researcher’s ... -
Proposta para o ensino de frações para o 7 ano: do diagnóstico à aprendizagem mediada por Modelo de Barras
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT, Câmpus São Carlos, 18/12/2017)This research aims to present and analyze the contributions of the Singapore's Mathematical Bars on the fraction teaching with a focus on problem-solving. This methodology was applied to a 7th-year middle school class in ... -
Utilização do modelo pictórico da Matemática de Singapura em resoluções de problemas para os 5o e 6o anos do ensino fundamental, dentro da proposta curricular do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 25/11/2021)Teaching mathematics is a challenge for both educators and students. It is usual to notice the lack of interest of students in Mathematics, especially when it is associated with letters and symbols, missing its real meaning. ... -
Uma experiência didática com dobradura de papel e geometria das transformações no plano no ensino de matrizes no ensino médio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 18/12/2018)The main objective of the international project The Klein Project of ICMI-IMU is to bring knowledge and applications of contemporary Mathematics to the enrichment of the knowledge of secondary school teachers, through small ... -
A metodologia de resolução de problemas em atividades de avaliações diagnósticas e formativas de acordo com o currículo do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 03/03/2023)This dissertation aims to present research about Improving classroom practices for Mathematics Teaching based on the Problem-Solving Methodology applied in the analysis of the Diagnostic evaluation results. The study started ...