Listar por asesor "223816c9-5e19-46ed-bc9e-d9f851b82818"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
Análisis de intervenciones en autorregulación de niños y adolescentes que vivenciaron experiencias adversas: una revisión sistemática con metaanálisis
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 20/06/2022)Self-regulation interventions have been the object of study due to their increasing evidence and association with health throughout life, social and educational aspects. Research shows that children who have experienced ... -
Suportes para estudantes com deficiência visual no ensino superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/03/2018)Visual impairment is a sensory alteration that affects the capture of information from the environment, which can cause, from mild to severe damage in the development and learning of who owns it. In higher education there ... -
Habilidades sociais educativas de professores de pré-escolares com desenvolvimento típico, problemas de comportamento e deficiência
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/02/2019)Each stage of development, added to the specific characteristics of the students, may require a different management by the teacher in terms of educative social skills. Thus, this study aimed to: characterize the educative ... -
Atividade curricular em habilidades sociais para professores de alunos do público alvo da Educação Especial
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 16/02/2017)With the increasing number of inclusion of students from the target audience of Special Education, there has been an increase in studies related to the topic as well. One of these topics refers to the need to focus on ... -
O brincar e habilidades sociais de uma criança cega e seus pares videntes na pré-escola
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/03/2015)The visual impairment reduces the opportunities in learning and could negatively influence the interaction among peers and the social development of children with this visual limitation. Some behavior singularities are ... -
Análise da formação inicial nas licenciaturas com relação à educação especial e habilidades sociais educativas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 20/02/2020)In order to make school inclusion effective, it is essential that undergraduate courses include content and practices in their curricula in order to instruct future teachers in promoting the proper inclusion of students ... -
Aquisição de conceitos e de habilidades sociais por uma criança com cegueira dos anos iniciais do ensino fundamental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/06/2021)Considering the positive relationship between social skills and academic performance, this study aimed to: a) develop, implement and evaluate a thematic project of science concepts based on concrete models for a room in ... -
Sexualidade de jovens-adultas/os com deficiência visual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 23/02/2022)Studies on sexuality have been intensified in recent decades. Even though it is considered a taboo topic, there is an understanding that sexuality is involved in all stages of development. However, much still needs to be ... -
Pais de crianças público alvo da educação especial : relação entre empoderamento e habilidades sociais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 20/02/2017)The way parents of disabilities children deal with day by day situations involving their children can influence the final results of their search for information and services essential to the child's development. Considering ...