Listar por asesor "64d77a57-1275-4195-b35a-44133667effa"
Mostrando ítems 1-3 de 3
-
Projetos pedagógicos do curso de graduação em biomedicina : análise das conquistas e desafios em relação às diretrizes curriculares nacionais
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 21/12/2015)The National Curriculum Guidelines – DCN of the Biomedicine undergraduate course have been enacted on February 18, 2003 and are aligned to a new society requirement for the training of health professionals in the country. ... -
Análise da prática docente em uma iniciativa educacional que integra teoria e prática em cenários do SUS
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 17/12/2014)Considering the hypothesis which says that the person responsible for people education is also being educated and modified during the teaching and learning processes along with individuals this person is teaching, this ... -
Tradução das Diretrizes Curriculares Nacionais dos cursos de Medicina de 2001: análise do projeto pedagógico das universidades federais da região sudeste do Brasil
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 26/03/2015)The numerous changes in health care, is creating the need for revaluations and adjustments in vocational training policies. The health graduation, particularly medical training, has been challenged in this regard. In ...