Listar por asesor "70914f8b-5663-4104-8ba4-18c21f971eb5"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
As tecnologias no ensino remoto: uma abordagem sobre a contribuição do smartphone nas aulas de matemática
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 29/08/2022)Technology can contribute to the teaching process and is considered a means for learning to occur. Taking into account the pandemic situation that affected the world in 2020, this dissertation presents the result of an ... -
Os outros somos nós: cordel e elaboração de livro paradidático de química para pessoas com deficiência visual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 07/05/2021)The increase in enrollment of people with disabilities in regular public schools has increased the demand for research in the area. In this context, this research used the three axes proposed by Gabriel Kaplún to elaborate ... -
Diálogos matemáticos no ensino remoto: entre dificuldades e possibilidades
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 20/04/2022)The main objective of this dissertation is to understand how mathematical dialogues take place remotely in a school that transforms itself daily into a Learning Community. To do so, we invited members from the school ... -
Ensino de química para alunos com deficiência visual: investigando a percepção de professores sobre o processo de conceitualização
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 21/12/2018)This paper identifies the perceptions of chemistry teachers working in high school in regular classrooms and teachers in initial formation regarding the process of conceptualization in Chemistry by students with visual ... -
Uma proposta de sequência de jogos de química para estudantes com transtorno do espectro autista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemática - PPGEdCM-Ar, Câmpus Araras, 07/07/2023)Games in chemistry teaching are important tools that can contribute to the teaching-learning processes due to their ability to stimulate the development of cognitive and creative aspects and also to enable the construction ...