Browsing by Advisor "81b11d50-9dc1-45bb-b88e-de92af173cd8"
Now showing items 1-6 of 6
-
Profissionalismo: percepção de estudantes do curso de medicina da Universidade Federal de Alagoas - Campus de Arapiraca
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 29/09/2023)The technological advances in science that occurred in the last century have improved the accuracy of diagnostics and treatment in health; on the other hand, it robotized the relationships between doctors and their patients. ... -
Gênero, sexualidade e currículo: percepções e proposições a partir de vivências em uma escola médica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 17/02/2020)Michel Foucault characterizes sexuality as a device of power, which has been utilized throughout the history of mankind for the maintenance of privileges. Since the nineteenth century, this device finds in medical practice ... -
Rede Cegonha e saúde bucal: um panorama na região central do estado de São Paulo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 30/05/2018)Descriptive and exploratory study that analyzed oral health care in the Rede Cegonha of the 24 municipalities of the Regional Health Department III - DRS III / Araraquara, state of São Paulo. A survey of the number of ... -
Análise crítico-reflexiva da graduação em medicina na UFSCar: uma perspectiva pessoal.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 19/01/2023)This papper, according to the pedagogical project of the UFSCar Medicine course, aims to promote a critical-reflexive analysis of the student about his graduation period. Pre, inter and post course aspects will be addressed, ... -
Um aluno-pesquisador na pandemia: o papel da pesquisa científica na formação acadêmica.
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/01/2023)This undergraduate thesis is a critical-reflexive narrative in accordance with the guidelines of the Federal University of São Carlos’s medical school’s Pedagogical Project and aims to show the trajectory and experiences ... -
Conhecimento, uso e aceitabilidade do Tratamento Restaurador Atraumático (ART) por cirurgiões-dentistas da atenção básica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Gestão da Clínica - PPGGC, Câmpus São Carlos, 29/03/2021)This study is part of the research line “Management of Care, Work and Education in Health” of the Postgraduate Program in Clinical Management at the Federal University of São Carlos (UFSCar), São Carlos-Brazil. Because of ...