Browsing by Advisor "b5aabeb3-4a6e-4329-87ae-14a5c56329fe"
Now showing items 1-9 of 9
-
A educação especial na formação docente em geografia nas universidades públicas paranaenses: uma análise documental
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 30/05/2023)The inclusion of Special Education Target Public Students (PAEE) in the common school provokes reflections about the training and performance of teachers of the different degrees. Thus, we raise the following question: Is ... -
Experiencia de estudiantes con discapacidad en el bachillerato: diálogos para la emancipación
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 16/02/2023)La investigación tuvo como objetivo promover el conocimiento consciente de los procesos escolares a través del diálogo colectivo en estudiantes de bachillerato con discapacidad. A partir de insumos teóricos y metodológicos ... -
Atuação docente na sala de recursos multifuncionais da rede municipal de Macapá/AP
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 29/06/2018)The Specialized Educational Assistance is a right established in the Federal Constitution to all students with disabilities, being offered in the Multifunctional Resource Rooms that provide access to services and pedagogical ... -
Inclusão dos alunos público alvo da educação especial no ensino médio : concepções e atuação docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/02/2017)Considering the current panorama of the Brazilian school, guided by the assumptions of inclusive education, and the gradual growth in the enrollment of special education students in High School, the present study had as ... -
Educação especial na EJA: análise do processo de construção da prática docente
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 19/02/2020)The present study brought as main questioning the way teachers of the regular classroom build their practice, their teaching work with student’s public target of special education (EPAEE), considering their training initial, ... -
Formação e prática pedagógica de professores da EJA junto a estudantes com deficiência intelectual
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 26/06/2019)This study aimed at analyzing the formation and acting of Adult Education teachers regarding intellectually disabled students. As specific objectives, this study aimed at: (a) characterizing the formation of Adult Education ... -
Perspectivas de professores de ciências sobre a atuação com estudantes com deficiência intelectual na EJA
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 15/01/2021)Analyzing educational policies in the context of practice, it is possible to notice the secondary importance of Youth and Adult Education (EJA), which is related to Special Education from a history of denial of the educational ... -
Matrículas de estudantes com deficiência na EJA e a oferta do atendimento educacional especializado em municípios paulistas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 28/02/2019)Special education in the modality of youth and adult education is part of the process of including people who were doubly excluded from society. In this theme, the analysis of factors that make up this reality, allows ... -
Da escola para o trabalho: narrativas de pessoas com deficiências egressas da EJA na Baixada Santista
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 10/07/2020)This research aimed to analyse the process of schooling and transition from school to workplace, according to people with disabilities who graduated from Youth and Adult Education (YAE), in the Baixada Santista Metropolitan ...