Browsing by Advisor "b8965d47-0110-4858-8aaa-c09b1307a50c"
Now showing items 1-7 of 7
-
Avaliando os efeitos de uma audiência punitiva versus de uma audiência não punitiva sobre a acurácia do relato verbal de crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 10/08/2023)The present study evaluated the effects of two different audience functions (punitive and non-punitive), whose discriminative functions were established experimentally, on the accuracy of children's verbal reports. Six ... -
Efeitos de diferentes tipos de entrevista na acurácia de relato verbal de crianças
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 10/07/2023)Studies on verbal and non-verbal correspondence can be considered of great importance since reporting has a determining role in various contexts. This study focused on the forensic context, more specifically, on investigative ... -
Avaliando a eficácia do ensino de tato e ouvinte com estímulos de dois elementos na aquisição de língua estrangeira
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 03/03/2020)Some studies have assessed how different teaching procedures may favor the acquisition of intraverbal repertoire related to foreign language acquisition in children. The present study aimed to 1) assess the effectiveness ... -
Efeito da exigência de respostas ecoicas durante o ensino de discriminação auditivo-visual na emergência de tatos em crianças com autismo
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 29/04/2021)Many studies have been developing procedures to teach verbal repertoires to children diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD). The purpose of this study was to evaluate the efficacy of a auditory visual discrimination ... -
Avaliando o estabelecimento e a manutenção de classes de equivalência e da transferência de função em pessoas com e sem depressão
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Psicologia - PPGPsi, Câmpus São Carlos, 26/05/2021)Depression is highly prevalent in the world, affecting approximately 4.4% of the population. Depressed individuals underperform on memory tasks, but they are more likely to remember negative stimuli. On the other hand, ... -
Efeitos do monitoramento sobre a correspondência fazer-dizer em crianças em uma atividade acadêmica
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa Interinstitucional de Pós-Graduação em Ciências Fisiológicas - PIPGCF, Câmpus São Carlos, 18/03/2020)The line of research that investigates verbal correspondence seeks to analyze the relation between what a person says he has done or will do and what he actually did, as well as its control variables. The present study ... -
Efeitos do ensino de tato com estímulos de alta e baixa preferência na aprendizagem de um pequeno vocabulário em segunda língua
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 29/04/2022)There is a growing body of literature examining the effectiveness of teaching a foreign language using behavior-analytic procedures. This study compared the acquisition of foreign tact responding as a function of stimulus ...