Listar por asesor "b8f36792-2123-4b02-8840-26df1b4a4574"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Gestão democrática para a acessibilização de programas de Pós-Graduação Stricto Sensu: o caso UFSCar
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 10/02/2023)This research discusses the democratic management dedicated to the promotion of accessibility in contexts of postgraduate programs - PPGs. In recent years, the democratization of these spaces has culminated in the expansion ... -
O direito de ingresso das pessoas com deficiências na Educação Superior: atos e agentes administrativos em tela
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 11/04/2022)The admission's right of people with disabilities to Higher Education was recently evidenced by the system of reservation of places, mandatory at the level of education. However, when two candidates with disabilities occur ... -
Tecnologia instrucional em educação especial: uma revisão integrativa da literatura (2008 – 2018)
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Educação Especial - PPGEEs, Câmpus São Carlos, 18/02/2020)Instructional Technology is an evolving field of knowledge, beyond the automation of processes and the use of technological resources. It comprehends theories and practices of planning, development, use, management and ... -
Acessibilidade na produção e difusão digital do conhecimento científico: análise e proposições de boas práticas
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 18/06/2021)The referent study has how to explore and analyze the TCCs produced by CLEEsp/UFSCar, aiming at the aspects of informational and communicational accessibility, in the digital dimension. Specifically, the study aimed at a) ... -
Entre sons e silêncios: a orquestração da acessibilidade na educação superior
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, , Câmpus São Carlos, 07/12/2020)Democratic Management in Public Institutions of Higher Education (PIHE), in addition to resource management, provides for the interrelation of pedagogical management, access to the curriculum, spaces, conducts and cultural ...