Navegando por orientador "e4639cc6-864e-4cd1-b1c7-53741556e8c3"
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
-
Ensinando o conceito de campo elétrico a partir do fenômeno do raio
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências Exatas - PPGECE, Câmpus São Carlos, 21/12/2015)This dissertation is a report of the development and application of a Potentially Meaningful Teaching Units (PMTU), proposed by Moreira, approaching the concept of electric field for high school level. Aiming to contextualize ... -
Magnetoplasmons no sistema de elétrons superficiais sobre hélio líquido confinado em um canal parabólico
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Física - PPGF, Câmpus São Carlos, 15/04/2003)A lot of experimental and theoretical work have been performed in order to understand the collective modes of two-dimensional electron system (2DES) confined to restricted geometries. In particular, the system of surface ... -
Ensinando operações com grandezas físicas vetoriais no ensino médio através de uma unidade de ensino potencialmente significativa
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus São Carlos, 03/08/2016)The student learning obtained by memorizing the information transmitted by the teacher's narrative, for further reproduction in the assessment, shows that the classic way of teaching, leads to a mechanical and not significant ... -
Estado polarônico de elétrons em canais quase unidimensionais na superfície de hélio líquido
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Pós-Graduação em Física - PPGF, Câmpus São Carlos, 18/08/1998)In this work, we have investigated the polaronic state formed in the system of surface electrons confined in a quasi-one-dimensional channel over liquid helium. The electrons bound to the surface by a holding electric ... -
A construção de uma Unidade de Ensino Potencialmente Significativa (UEPS) para ensinar relatividade utilizando animações e o game A slower speed of light
(Universidade Federal de São Carlos, UFSCar, Programa de Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física - PROFIS-So, Câmpus São Carlos, 21/12/2015)This present work aims to build a Teaching and Learning Sequence (TLS) proposed by Marco. A. Moreira , based on David Ausubel's Meaningful Learning Theory. The TLS aims to lead to a meaningful conceptual learning of ...